barnmorske-visit

-Är det man ser fram emot nu för tiden :) Det och att Marcus kommer hem från skolan.
Var hos BM idag iaf. Det gick toppen - fick höra minis hjärtljud, väga, mäta och ta blod/urin prov. Järnvärdet var fortfarande lågt och lillkillen var helt crazy som vanligt. Stackars tösen där inne, hon måste bli galen på brorsan sin :)
Skönt när allt är bra i alla fall - man blir lugn då.

Många tvillingmammor blir inlagda på sjukhus när de är ungefär lika långt gågna som mig, många kan inte gå eller röra sig utan blir sängliggande och många mår verkligen skit så jag har VERKLIGEN tur! Jag tror inte riktigt jag förstått att det är något speciellt att ha twins i magen, jag har hela tiden tagit lite för lätt på det. Livmodern är byggd för EN bebis. Man måste ta det lugnt och göra sånt man känner för, äta rätt, vila och vara lycklig.
MEN jag tror inte man ska överdriva, graviditet är ingen sjukdom och jag är inte lastgammal direkt. Slutar man göra allt för många saker bara p.g.a. graviditeten mår man nog psykiskt dåligt. Det är nog större risk att det resulterar i förtidförlossning och sjuka barn. Att vara lugn i både kropp och själ är det viktigaste - och som sagt - vara lycklig!

Jag känner mig helt förberedd att bli mamma till två små. För många är det nog skrämmande och helt otänkbart att ha två nyfödda hemma. Inte för mig. Jag har ställt in mig på det till tusen procent, Marcus likaså! Jag skulle inte kunna tänka mig annat nu, aldrig. Vi är förberedda både med utrustning/kläder/leksaker OCH psykiskt. När vi pratar om bebisankomst (typ jämt) så involverar man ju båda. Allt man tänker och planerar handlar ju om TVÅ barn, inte ett.
Nu kan man inte mer än att längta till att de kommer, drömma om dem och njuta av sin tid som tvillinggravid - för det lär ju inte ske igen. Kiss, bajs, kolik, hosta, spyor, skrik, tårar är VÄRT VARJE SEKUND.



She did it ....





Kommentarer
Postat av: Mia

Det ska jag göra...! hoppas de går finfint me dina små krabater i magen...=)=) kramis

2008-11-27 @ 08:58:11
URL: http://miablomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0