BLÅST

Uuuuh vad det blåser utomhus. Det blir så kallt, grått och fult ute då. I dont like it at all.
Fikat på jobbet var trevligt. Så roligt att träffa alla "brukare" igen! Massor av kramar fick man.

Marcus är på hjärt & lugnräddnings - kurs. Så han får väl lära mig lite ikväll! Kan vara både bra och kul att kunna.

Funderar på vad jag ska laga till middag! Har ingen aning och känner ingen lust för att åka och handla heller. Jag är sugen på fisk. Fiskgratäng/pudding eller liknande. Inte fiskpinnar. Jag har lite svårt att laga fisk, vet inte vad man ska göra med det och så. Men vi har dill och potatis - funkar väl?
Enkelt och gott.

Snart helgen igen då! Blir nog en megalugn helg skulle jag tro. Kanske lite jul-bakning o.s.v. (jag som är otroligt bra på att baka!) Och en sväng på "skyltsöndagen" på stan. Vill ha lite mer julstjärnor. De jag skulle ha uppe i alldagsrummet passade inte in riktigt så jag satte dem i Lovas rum. Såg bättre ut i ett mindre rum på något vis. Men nu måste jag handla nytt, igen! Får bli en sväng till elkedjan eller profab senare tror jag. Är riktigt lamp-fixerad i år. INGEN gran iaf! Det har vi bestämt. Vi har inga barn här ändå och vi kommer inte vara hemma varken på julafton eller juldagen. Jag slipper helst en gran - tycker inte det är direkt snyggt heller. En barngrej helt enkelt.

...................................................................................................................................................



Kommentarer
Postat av: marie

Meeen...Lova kommer ju på julaftons kväll och stannar väl över natten?

Ni får väl pryda hennes rum med ngn liten en eller så då....;-)

2008-11-27 @ 15:12:13
Postat av: Fia

Koka potatis. Koka ägg. Koka torsk/hoki-block i lättsaltat vatten. Fisken ska vara genomkokt och vit rakt i genom, så att den precis kan falla i sär när Du sticker en gaffel i den. Gör en bechamelsås och skär ner äggbitar i detta....MUMS! Mina kids älskar detta....PUSS och tack för en trevlig och mysig kväll...Nu j-r håller vi kontakten...

2008-11-28 @ 09:27:36
URL: http://danscoachens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0