BM-besöket

Då har jag hunnit med en stund skit-prat med Dinah hemma hos henne, ett besök hos Barnmorskan och varit uppe hos chefen och skrivit papper.
Hos BM gick det toppen. Mina värden såg jättebra ut - men hon rekommenderade lite järntillskott och att jag försöker tänka mer på att äta järnrikt. Jag har gått upp precis 10 kg sedan första besöket och mitt SF-mått var 29. Enligt BM är jag betydligt större än tjejer med en bebis och de brukar vara lika stora som mig i v. 31-32 (MY GOD). Så svårt att veta hur stor man egentligen är, jag har ju ingen i v. 25 att jämföra med direkt och de som varit gravida tidigare har svårt att minnas exakt hur stora de var då. Men jag ligger alltså före med ca. 6 veckor. Haha...
Fick höra snuttarnas hjärtljud också, vilket alltid är mysigt - även om BM har lite svårt att hitta båda krabaternas små hjärtan! Hon lyckas dock alltid, vilket imponerar mig.

Idag bjuds det på fiskbullar, kokt potatis och en massa järnrika grösaker här hos oss! GOTT!



Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ehy fyu för f-kassan ja! Hade ju problem med min rygg så ja itne kunde gå för 3 år sedan..fick försöka ta mig dit ändå..inte lättaste. Sedan fick ja mina sjukpengar 2 månader senare också :/



Fin magbiild du lagt ut, jättegossig eller vad man nu säger. Fin iallafall. Kul o inreda barnrummet också! Det mesta är inhandlat? Såå nyfiken, åh så kul! Skulle eg också haft en knodd till våren här, men nu blev det inte så..därför känns det kul att följa någon som ska ha barn..

Ha det gott!! kram

2008-11-03 @ 16:39:45
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Anonym

I v 24+6 hade jag 29 i mått, precis som du, fast jag hade bara en :-P

2008-11-03 @ 21:12:02
Postat av: Mig själv

Anonym: OJ!? Då hade min BM blivit förvånad för hon själv var ganska chockad och hon har ända haft yrket i ca. 30 år. Synd du är anonym, men kram ändå!

2008-11-03 @ 22:36:40
Postat av: Jenny

Var tvungen att kolla mina mått och när jag hade gått 27fullgångna veckor hade jag gått upp 9kilo och SFmåttet var 27. ;)Spännande att se hur stor du kommer bli.

2008-11-05 @ 12:46:12
URL: http://www.nogg.se/jennystrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0