Hmm

Jag har fått ÄNNU mer papper som försäkringskassan behöver. Finns det ingen central med alla mina uppgifter i detta långa land? Varför måste Östersund veta ALLT om mig bara för att jag är gravid. Räcker det inte med bara det, att jag just är gravid. Känns som om det borde gå att enbart trycka på en knapp någonstans och allt är ordnat, men inte. Man ska fylla i tjugotusen lappar, springa nere på försäkringskassan på stan, ringa miljoner samtal till både arbetsgivare, lönekontor och läkare (för att inte tala om alla läkarbesök). Är hos BM i Åmål en gång i månaden, samma med BM och läkare nere på Näl PLUS vårdcentralen här i Åmål. Jag är inte direkt döende, HALLÅ!? Och nu snart ska jag ner till Näl varannan vecka och samma med BM här. Kommer inte ha något blod kvar efter alla prover som tas. Ingen ork heller för den delen för all min energi läggs på Pappersarbete från försäkringskassan. Så idag måste jag upp till min chef IGEN för att ha underskrifter och godkännanden hit och dit. NÅVÄL snart borde de ha allt.
Tack och lov att jag inte sökt något jobb på F. kassan i alla fall. De kan inte få speciellt roliga bemötanden - folk går ju inte dit för skojs skull direkt. Lider med dem som är sängliggande och verkligen inte kan ta sig dit.

Solen skiner iaf och det är uppiggande. Ser faktiskt fram emot jul och vinter i år, för första gången i mitt snart 24 år långa liv. Beror säkerligen på babisarna, de kommer ju strax efter julfiranden och nyårs-ståhej. Jag har letat fram alla våra julsaker (inte speciellt många) men jag älskar smålamor, stjärnor o.s.v. Lampor i sig är SÅ mysigt och jag har flera st. i varje rum. ELRÄKNING!!!
Är dock inte mycket för små tomtar och massa krims-krams. Vi skippar julgran i år och kör hårt på det nästa år. Vi kommer inte vara hemma hos oss nu ändå och det känns bara som en massa extra jobb. Jag får köpa ett par extra jullampor istället. Mys faktor ETT.




Några namnförslag, tack!!!

Kommentarer
Postat av: Elinor

Ja tycker "gamla" namn är jättefina.. Edwin är ju fint :) Layla är också jättefint :)

2008-11-03 @ 17:11:28
URL: http://taeng.blogg.se/
Postat av: Elinor

Leyla, Minna, Linnea, Heidi, Jenna, Wilda, Lydia, Lea, Liv, Astrid



Kevin, Luke, Jamie, Marwin, Nils, Walter, Xander,





Va kul att komma på namn :) men blev en konstig blandning :P





det måste ju va svårt att hitta ett perfekt namn..

2008-11-03 @ 19:56:34
URL: http://taeng.blogg.se/
Postat av: ceelia

Sepastian, Minna, Matilda, Alvin, Oscar finns så många fina namn:), nåt namn från släkten kanske??:)

Puss

2008-11-03 @ 21:08:52
URL: http://ceeelia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle välja Elsa och Wolle det är mina absoluta favo namn

2008-11-07 @ 18:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0