LÖRDAG! Yeey

Äntligen HELG! Och 1:a advents-helg.
Uppe tidigt allihop idag! Vet dock inte varför. Vi brukar sova längre på helgerna, eller i alla fall ligga i sängen längre.

Marcus fick sms av sin mamma inatt - "Nu har vi kommit fram till Phuket och det är 27 grader varmt". Hmmmmmm!!! Allt för att retas! Men verkligen kul för dem att komma bort och sola sig lite så de kan vara brunast på julfesten :)

Det ska bli trevligt på jul. Sedan jag träffade Marcus har mina "rutiner" ändrats lite. Har aldrig firat med någon pojkvän tidigare utan bara varit hos mina föräldrar och de hos sina föräldrar. Så det blir firande hos Täng-Nilssons på julaftons morgon och dag med mat, paket, dans och massor av barn. Efter det åker vi hem till mina föräldrar och där är det på ett annat vis. Dels för att vi inte har några barn i släkten längre och dels för att vi är uppvuxna med jul på engelskt vis, alltså på juldagen. Då blir det antagligen ännu mer mat, spel och lite mer vuxet! Vilket är riktigt roligt.
Men på juldagen är det fam. Larssons riktiga jul. Engelsk julmusik från tidig morgon, paketöppning som från en annan planet, engelskt julbord (vilket slår det svenska med hästlängder) o.s.v. o.s..v.....
Min kära mor, Judith, blir 5 år igen under hela denna dag!

Nyårsafton då? Vad ska man hitta på då?
Sitta stenfull på någon bänk på torget och invänta fyrverkerierna medan man halsar ett par flaskor champagne och knappt orkar hålla uppe ögona? -Njaaaa.... Tror inte det va.
Oavsett så blir det fyrverkerier och smällare - gillar sådana med färger och spackel.. inte en massa "pang pang":

Känner att jag babblar om en otroligt massa intressanta saker nu. Jag tror jag ska gå ut i trädgården och rensa bort lite löv (lite?!). Det behövs verkligen!
Så vi hörs väl senare.


Haha - cool julklapp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0