Myskväll...

Marcus har tränat innebandy nu, han kom precis hem. Jag har suttit TVÅ timmar i telefon med mamma. Tror inte jag pratat så länge i telefon på flera år (förutom när jag började träffa och fatta tycke för Marcus). När Marcus duschat färdigt blir det onion-rings och TV - mys. Gott. Jag vill spendera all min lediga (har bara ledig tid nu för tiden) men hans lediga tid med honom. Han har så mycket på gång. Plugga i skolan - och hemma - körkortet vilket innebär en massa läsande och körlektioner - innebandy och fotboll - plus en massa vänner. Jag ser upp till honom att han orkar med MIG. Tjatiga Louise som tvingar honom att rensa kattlådan och plocka bort använda kallingar (haha!). Mamma sa nu när jag pratade med henne att hon ser vad överlycklig han är över att bli far till mina bebisar, att min mamma ser lycka i min pojkväns ögon värmer verkligen mig. Det betyder!
Även hans mor ser lugn & lycka i Marcus vilket de tydligen inte gjort på många år. Skönt. Jag vill att han mår bra. Han är ju mitt liv.
På tal om mycket att göra. Jag vill göra något. Promenera, simma, sy gardiner eller vad som helst! Men det är så TRÅKIGT ensam. Kan inte någon annan typ ta tjänstledigt fram till förlossningen och underhålla mig? Någon annan är Blogg.se och familjeliv.com. Har verkligen märkt vad lätt jag blir rastlös. Att gå hemma passar verkligen inte mig. Jag är nog lite utan en arbetsnarkoman - även om jag är duktig på att vara ledig också. Men flera månader i streck är lite långtråkigt. Kom hit på kaffe vettja! Vem som helst, när som helst. Jag är både natt och dag människa nu för tiden. Kan vara vaken när som helst... måste springa och kissa konstant så det är bara att dyka upp då toalampan är tänd! :p

Tack förresten för alla namnförslag - KUL! Alltid roligt att få förslag från andra och inte bara internet sighter och tidningar. Fortsätt gärna ifall ni kommer på fler. Nä!!! Nu drar våran korta men intensiva myskväll igång... Chips var det !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0