Parents group

3:e föräldraträffen idag - tandvården var där på besök och det var ganska intressant att höra om hur mycket skit man äter egentligen. De pratade en hel del om kost också, vilket alltid är intressant. Vad viktigt det är för barn med bra mat och bra vanor.
I mitt hus dricker vi vatten till maten ALLA dagar. Saft och läsk är till för myskvällar eller kalas. Helt onödigt annars och jättedåligt för barnen OCH mig själv. Grönsaker serveras till ALLA måltider - oavsett om jag är ensam eller lagar lunch till barn och man. Skulle inte ge mina barn godis för att varken muta eller "få tyst på". Tror inte direkt det är det rätta sättet.
Jag har heller aldrig haft hål i tänderna eller problem med munnen någongång i mitt liv. Jag tycker om att laga hälsokost och gärna ekologiskt. Det är kul och fräscht.

Jag har hälsat på Linda idag, och hennes 3 veckor gamla lilla tjej. SÅ SÖT och SÅ LUGN och SÅ GO! Så skönt att se en lugn och sansad mamma som bara njuter och myser med sitt barn, det känns så tryggt att se Linda i mammarollen.

Nu ska jag dricka lite svart igen........ (inte bra för tänderna!).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0