måleri målera

Mmm. Efter en lång promenad, takeaway kaffe och mys i parken med Dinah och Yasmine har jag och gubben målat klart i vårat blivande sovrum! FINALLY färdigt! Vi har dragit ut och väntat med det sista och trista småsakerna som ändå måste göras. Nu är det bara nytt golv som ska in - sen smäller det och vi flyttar upp en våning till vårt nya sovnäste. Väggarna blev vita, en kaffe-latte fond och en mörkbrun board som vi fixat alldeles själv. Gubben var en aning irriterad förut när det skulle målas i hörn, kanter och finslipas vid lister (jag var inte heller så glad) - men nu är det gjort. Efteråt belönades jag med en middag/kvällsmat av Marcus. Han gjorde Hönekaka/köttfärs/skinka/ost/vitlök ala pizza-täng och det var mumsigt så in i bomben. Ryggen är sååå kass idag och jag har bara velat ligga eller sitta. Tack och lov har man en gubbe som donar upp ställningarna och fixar åt mig och våra bebisar! Love ya!

Imorn börjar min Ääääälskling SKOLAN! Hi hi - jag är hypernervös men förstår inte varför, känns som han borde vara mer nervös än mig, men icke, han tycker bara det är kul och spännande. Så då ska det bli en äkta byggingenjör av Mr Täng ... coolt. Och alldeles UTMÄRKT nu när vi ska ha två små att hinna med. Jag vill ha honom i närheten, vid min sida och jag vill absolut inte att han tar det där jobbet i Norge just nu. Perfekt timing med både hus, körkort och plugg! Då är han ju hemma med oss, där han ska vara - och där han vill vara!

Nu börjar strax "sjukhuset" vilket är ganska bra ibland så det ska jag gå ner och titta på.

Ha en bra kväll!


♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: challe

när e de du ska ha? kram

2008-10-14 @ 20:20:10
URL: http://challeandersson.blogg.se/
Postat av: Elinor

ojoj va duktig Marcus är! har han snart körkortet i handen?

2008-10-15 @ 16:53:22
URL: http://taeng.blogg.se/
Postat av: LOLLO

Hej! Ja han är strax klar med körkortet och har börjat plugget! Blir man av honom med, hahaha! Hoppas allt är bra. Kram!



Challe - Bebisarna kommer i feb :D Kram!

2008-10-15 @ 17:21:52
Postat av: natty

hahah byggingenjör = 4års utbildning. Att han orkar!!! hahah

2008-10-16 @ 22:49:30
URL: http://natty86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0