twins

Jag är så fruktansvärt trött på alla kvinnor omkring mig som under den senaste tiden inte gjort annat än att tycka synd om mig. Varför är det så hemskt att jag ska ha tvillingar? Finns det något mer häftigt, spännande, unikt, annolunda, roligt? -NEJ! Ni kommer med sådana hemska kommentarer att det är pinsamt. Folk på jobbet, i affärer. bekanta, människor jag aldrig träffat öser på med negativa grejer. Är det något ni tror jag vill höra? Eller ens behöver höra? Har ni rätt att flänga ur er vad som helst till mig och min mage?
Jag ser INGET dåligt eller negativt alls i att det är två bebisar. Snarare tvärtom. Mina barn kommer 24 timmar om dygnet ALLTID att ha en bästis med sig, alltid ha någon att byta leksaker eller kläder med, alltid ha någon med samma läxor eller prov, alltid ha någon att prata om pinsamma saker med...
Det ni pratar om är vad mycket dyrare det blir, mycket mer vaket på nätterna, mycket mer skrik? JÖSSES. Skrik, bajs och spya får man väl räkna med som nybliven föräldrer, oavsett antal bebisar. Det är väl inte så hemskt ändå? Och dyrare - nja, inte direkt. Tvillingbarnvagnar ligger i exakt samma prisklass - och föressten så är det väl i så fall lika dyrt att ha en två åring och en nyfödd hemma. TÄNK!
Jag ser fram emot långa nätter, massor av skrik, skratt och mys med mina små! Det är den svenska kvinno - avundsjukan som hägrar! Är så trött på er! Gläds åt andra för helvete!
Och om jag kommer att klara av det? Öhh... fixar jag att utföra samma procedurer (blöjbyte, matning, avtvättning, skrik) på vuxna, 80 kilos handikappade människor i de senaste 5 åren löser jag nog detta med, tack!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag förstår dig tjejen. Jag vet att allt kommer att gå jätte bra för dig. Klart det blir jobbigt att höra en massa skit hela tiden. Men efter en sån lång väntan är allt som kommer med två bebisar alltid välkommet varelse det är spya eller allt gos =)... Klart att jag är jätte avundsjuk på dig =) men samtidigt är ingen gladare än jag för eran skull, min tur kommer snart den med =)... Ha det bäst gumman min och kom o visa magen snart. Kram på er alla.

2008-10-02 @ 17:35:22
URL: http://jonssonjohanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Tvillingar, de e väl perfekt, tycker jag i alla fall.=)

2008-10-02 @ 19:30:30
Postat av: Pauline

Heeeja Lollo!!!! :) Jag skulle också tycka det vore fantastiskt med tvillingar, hur mysigt? :) Kram & hoppas du mår bra!

2008-10-02 @ 22:11:38
URL: http://pauliine.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch va trist med alla som har massa åsikter hit och dit..! ha de gott bjud på nån ugnsmat- lätt o smidigt inför lördagsmiddagen :P

2008-10-02 @ 22:53:27
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: challe

Tycker de låter kul med tvillingar och sen när de blir äldre så har dom alltid nån. :)

2008-10-02 @ 23:01:05
URL: http://challeandersson.blogg.se/
Postat av: ceelia

Folk är bara så avensjuk, har väl inget annat att prata om!

Det är jätte kul att ni ska få tvillingar:),vilken lucka



stå på er!

Puss

2008-10-03 @ 15:28:40
Postat av: TobbeTrance

suck att folk kan störa sig på det? men jag tycker det är skitkul och vi får höras snart här :) ha d gött kram Tobben

2008-10-05 @ 12:27:41
Postat av: Mia

alla kommer alltid ha åsikter och komma med "goda" råd angående barn, föräldraskap, livet, bilköp, inredning, pluggning, förhållanden, bröllop etc.. man får vänja sig o ta till sig det som gynnar en och ignorera det som inte känns okej... det är ju roligt med två bebisar.. klarar man en bebis klarar man två. o bebisar e dom inte så länge heller... KRAM

2008-10-06 @ 13:19:16
URL: http://miablomman.blogg.se/
Postat av: elin

negativt?? de e ju heeeeelt fantastiskt!=)

2008-10-08 @ 16:59:18
URL: http://elinjd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0