dröm shoppa

Ja, jag hann hälla upp en kopp kaffe, och nu sitter jag här igen.
Vid datorn.

Jag läser ganska många bloggar varje dag. Tycker det är kul. Men vissa läser man för att man varje gång blir lika CHOCKAD.
SÅ många som shoppar som galningar, VARJE DAG!
HUR i allsindar har ni råd?
Jag fattar inte...
Vissa tjejer handlar ju kläder dagligen. Mysdressar för någon tusenlapp hit och dit, dyra "party-kläder", underkläder för flera hundra (inga hm-priser direkt). Ni åker ju till IKEA minst en gång i veckan och shoppar loss på både dyra lampor, filtar och porslin. HUR, HUR, HUR har ni råd?
Jag fattar fortfarande inte...
Ni köper dyrt smink ialla fall en gång i veckan. MakeUp Store är INTE billigt. Jag har handlat smink där EN gång, en mascara och jag har fortfarande ångest varje gång jag kletar på den på mina patetiska ögonfransar.
PÅ all denna shopping åker ni på Weekends, festar varje helg, åker utomlands, äter middagar ute, går på massage/ansiktsbehandlingar OFTA och unnar er det mesta man kan tänka sig.
Det sjukaste PÅ DETTA är att ni verkar inte ens jobba speciellt mycket?
Hur går det ihop? Jag FATTAR INTE. Jag är avundsjuk JA. Men jag förstår bara inte hur ni lyckas!?
Jag vet EN tjej som jag kan tänka mig har råd med det, men enbart EN. Hon jobbar och tjänar bra pengar. Men resten utav er då?

En fundering jag haft bara .........

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja funderar på desamma ska jag säga.. väldigt märkligt.. antingen äter de inget eller så e de krediter who know?

Hoppas de går bra nu imorrn på Näl..snö oväder ute ju :/ jag ska till Näl på torsdag.. synd att det är så tidigt men man ahde verkligen bara velat gå in o säga ett "hej" om du nu skulle finans där men jag förstår annars om inte.. Celia ska med mig till näl iaf på tor...ha de bäst!

2009-02-10 @ 12:07:49
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Louise

Haha Ja Monica! Visst är det märkligt!

Jag ringer dig eller Cissi om jag är kvar på Näl på torsdag, som sagt!

Take care! KRAMAR!

2009-02-10 @ 12:15:56
Postat av: M

Haha...jaa du...

Har man en man som tjänar multum så;-)

Fast då skulle det bara kännas fel för mig att beställa och shoppa loss för pengar han dragit in?!?

Jag fyndade ett paket härom dagen och då vart jag nöjd:-D

2009-02-10 @ 12:33:51
Postat av: Louise

M:

Ja - vissa handlar nog upp mat pengar skulle jag tro, eller elräkningspengar.

Jag vet i alla fall att vi betalade nästan 4000 för värme/el för december (hade kanske varit roligare att shoppa upp dem)! Haha!

2009-02-10 @ 13:37:23
Postat av: Linda

Ja tror de har MASSA krediter. För vem kan handla såå mycket som vissa gör?? Inte en normal människa iaf med Normal ekonomi, haha

Kram

2009-02-10 @ 13:58:47
URL: http://lindakarrfalt.blogg.se/
Postat av: M

Ja,vi har elräkningar runt 4800:- och visst hade det varit roligt att göra annat,men el måste man ju ha!:-D

REA på Ellos passar mig:-)

2009-02-10 @ 14:32:51
Postat av: ceelia

Tack söta Lollo:)

hoppas vi ses på torsdag då??:),du är så fin nu:)

längtar efter bebisarna!*

2009-02-10 @ 15:16:14
URL: http://ceeelia.blogg.se/
Postat av: Emelie Stålis

Dom har egentligen inte råd dom försöker bara utge sej som att dom har det. Finns inte en enda ungdom som är rik i dagens samhälle. Om man inte är född rik eller har en blogg som man tjänar bra på. De va min åsikt de..hehe.

2009-02-10 @ 15:47:57
Postat av: Louise

Jo! Blondinbella och de där har ju pengar. De tjänar väl en bra bit over 100.000 / månad så då är det väl en sak. Men finns ju de som inte verkar jobba en heltid? Jösses...

2009-02-10 @ 18:51:01
Postat av: Petra

Jag tror det handlar om krediter eller deras föräldrar! Bortskämda tror jag de flesta är. Det hade iof vart häftigt att kunna shoppa loss varje dag.. men å andra sidan, vad tråkigt, det förlorar ju sin charm.

2009-02-10 @ 20:29:21
URL: http://livetenligtpetra.blogg.se/petra
Postat av: Anonym

intressant äre iaf! de flesta är nog beroende av sina föräldrar på nåt sätt. Ha de gött lollo!



2009-02-10 @ 23:46:34
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Marika

Jag tror att många förskönar sitt liv på bloggen. De målar upp en bild av att livet är som på rosa moln och en massa shopping. Det är egentligen väldigt lätt i en blogg,man skippar bara det negativa och nämner inte ens pengaproblem. Det kan vara så att de lämnar tillbaka kläderna senare, det är ju ingen nyhet ;)

Sen kan föräldrar och krediter/fakturor som många här skrivit också vara högt på listan. Det kan vara så att de inte betalar sina hyror själva, som är en ganska stor(eller ja, en GIANT!)bov i utgifts-kassan varje månad. Eller ännu värre, SMS-lån ;) haha!

2009-02-11 @ 21:55:02
URL: http://marikasvensson.blogg.se/
Postat av: Marika

Jag tror att många förskönar sitt liv på bloggen. De målar upp en bild av att livet är som på rosa moln och en massa shopping. Det är egentligen väldigt lätt i en blogg,man skippar bara det negativa och nämner inte ens pengaproblem. Det kan vara så att de lämnar tillbaka kläderna senare, det är ju ingen nyhet ;)

Sen kan föräldrar och krediter/fakturor som många här skrivit också vara högt på listan. Det kan vara så att de inte betalar sina hyror själva, som är en ganska stor(eller ja, en GIANT!)bov i utgifts-kassan varje månad. Eller ännu värre, SMS-lån ;) haha!

2009-02-11 @ 21:56:12
URL: http://marikasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0