Fettis fettis

"Semledagen" - då MÅSTE man ju äta semla.
Jag och Marcus har precis vaknat. Ja, vi har sovit runt tre timmar med våra änglar.
Innan det var vi i Grums, åkte 7:30 imorse. GRATTIS Älskling - han klarade riskutbildningen och är ett steg närmare körkortet. Underbart!
Vi har bestämt oss för att köpa bil när han fått kortet - nu fungerar det med våran lilla Nissan men till sommaren behövs större. Man kan ju faktiskt gå.
Alla tycker att vi bor så långt från stan? Lazy, lazy!
När jag var liten, och vi bodde här promenerade min mamma (som inte har körkort) med FYRA barn UNDER 6 år till stan dagligen oavsett väder. Min pappa jobbade borta på veckorna och mamma skötte barn och hem. Jag minns alla promenader i snöstorm, regn och mitt i sommaren. Mina bröder satt i vagn och jag och Natty gick. Mamma drog vagnen och bar alla kassar. Vad dagens ungdom är sjukt lata.
Igår var i alla fall jag och Marcus ute och gick. Vagn-premiär och ack så mysigt. Solen var ju till och med framme då och då.
Först gick vi till Kristineberg för att plocka upp mormor Judy, förbi Servus och hem till mina föräldrar där vi fick lasagne. Kl 21 igår kväll gick jag och Marcus hem igen.

Amy och Eddy är toppen! De äter massor och amningen tar mycket tid. De rekommenderar att amma en nyfödd runt 6 gånger/dygn! Men det fungerar INTE. Jag skulle gissa på att jag ammar dem runt 10 gånger var/dygn. De äter runt en halvtimme - 45 minuter varje gång.
Vill dock inte börja med ersättning som det är nu. Det är värt de extra vakentimmarna och bröstmjölken är alltid bäst så länge det går.

Strax ska jag ner till stan. Köpa blöjor, semlor och något gott att dricka.
Ikväll blir det mys!

Puss till Amy, Eddy och min Marcus.



Stolt eller vad. . . .


Kommentarer
Postat av: Mia

samma med mamma när vi bodde på östra åsen.. hon cyklade överallt.. o jag och du o alla andra gick eller cyklade.. tänk vad alla blivit latare.. förr fanns det vardagsmotion.. nu finns det schemalagd motion som ofta inte hinns med på gymet... ni verkar ha det så mysigt.. jag far till åmål i morgon och stannar över natten.. förstår om ni har fullt upp och det är mycket folk som vill träffa er men om ni orkar så vet du att jag är på plats=) kramar

2009-02-24 @ 16:41:17
URL: http://miablomman.blogg.se/
Postat av: Mia

samma med mamma när vi bodde på östra åsen.. hon cyklade överallt.. o jag och du o alla andra gick eller cyklade.. tänk vad alla blivit latare.. förr fanns det vardagsmotion.. nu finns det schemalagd motion som ofta inte hinns med på gymet... ni verkar ha det så mysigt.. jag far till åmål i morgon och stannar över natten.. förstår om ni har fullt upp och det är mycket folk som vill träffa er men om ni orkar så vet du att jag är på plats=) kramar

2009-02-24 @ 16:41:35
URL: http://miablomman.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad har ni för vagn? Jag behöver ju syskonvagn nu och vill inte ha en alldeles för stor och klumpig..

2009-02-24 @ 19:53:35
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag måste bara säga att jag beundrar dig Louise! Helamma twins! Det tar ju sin lilla tid, men det verkar som om ni hinner med att göra annat me :-)Härligt att läsa om någon med en sån underbar inställning som du verkar ha till allt som har med mammalivet att göra! Dina fina kids kommer att få ett underbart liv med sina föräldrar!

2009-02-24 @ 20:24:26
Postat av: Louise

Mia: Ring imorn då! Vi har inget förutom promenad på schemat!



Linda: Vi har en Teutonia s4. Det är 2008-års modell så jag vet inte om den finns längre, men det är verkligen toppen. Dock ganska stor. Men varför behöver du det? Ska du ha bebis? Eller? :)



Maria: Vet inte vem du är? Men vilka fina ord, tack ska du ha! Jag älskar redan att vara mamma!

2009-02-24 @ 21:08:39
Postat av: Mia

jupp jag ringer när jag är i staden..=) snosa sött me bebbarna..:)

2009-02-24 @ 22:25:46
URL: http://miablomman.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, jaa! Jag trodde du sett det i bloggen :D

2009-02-24 @ 22:45:38
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: Jennie

Ja, nu förtiden är vi ju mjölkpaket men det känns inte helt fel det heller =) !



Kram

2009-03-01 @ 20:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0