In love.

Jag är totally in love med mina bebisar!

Helgen är passerad! Massor av folk har varit här, vi har varit i Svanskog på kalas - kört hem i snöstorm i 50 km/h vilket var hemskt. Aldrig mer, inte med barn där bak! Kalaset var dock trevligt. God mat och trevliga människor. Nu har hela Marcus familj fått träffa våra guldklimpar. "Kusin-kort" togs då jag genast kom på att mina barn har redan tre kusiner. Alla på Marcus sida.
Natty detta får NI ordna! Haha.

Igår kom Dinah, Yasmine och JC förbi - tror de hade glömt att för ett år sedan var Yasmine lika liten som Amy och Eddy, JC såg rätt chockad ut. Senare på kvällen dök Carro upp med en toarulle lika stor som en toalett. Haha typiskt Carro att komma på de mest sjuka presenterna.
På tal om det - att folk kommer hit. Hör inte det till mänsklig moral? Att man kanske underlättar lite för nyblivna föräldrar så gott det går? Speciellt när man önskar en tjänst av dem?
Inte alla tänker så. Det finns en person som enbart tänker på sig själv och som googlar fram olika sjukdomar varje vecka för att slippa göra något. Hennes dotter stod klar i våran hall prick kl. 18 igår och väntade på att bli hämtad. Vi har kommit överens om att DE ska hämta ett tag framåt. JAG har kört VARJE helg sedan långt innan sommaren. VARJE fredag och VARJE söndag. Jag har åkt från jobbet massor av gånger för att hämta och köra till dagis o.s.v.
Igår kom det massor av lögner enbart för att jävlas. Inte för att jävlas med Marcus eftersom han inte kan köra ändå, utan med mig. Avundsjukan lyste upp hela Åmål. Marcus förslag var att antingen blir vi LITE sena eller så går vi halva vägen var med tösen. Som svar fick vi "Är du sjuk i huvudet eller". Inget passade. Var vi inte där PRICK kl. 18 kunde hon lika ghärna stanna till dagen efter, alltså idag. LOGIK? Ganska genomskinligt beteende. Ganska pinsamt beteende. T.o.m. en snart 6 åring genomskådade detta beteende. Varken hon eller hennes man kunde alltså promenera ett par km. Hon hade ju SÅ ont (trots att hon senare kunde ha snöbollskrig och diverse), "han ska inte behöva gå" enligt henne - MEN VARFÖR I HELVETE SKA JAG BEHÖVA KÖRA?.
Gissa hur det slutade?
Jo lilla, snälla Louise lägger sina hungriga bebisar - går ut för att skrapa bilen, hämtar upp lilltjejen och skjutsar hem henne.
Innan jag ens hunnit hem igen har Marcus fått ett sms där det står " Så där ja, det var väl inte så svårt". Är det en tävling för dig?
Allt detta efter ett antal sms från denna människa OCH hennes man. Det enda vi ville säga var att vi skulle vara lite sena - och det blev såhär p.g.a. att hon vill jävlas med oss och att De inte kan planera.
Väldigt bra med tanke på att DU inte hade ett enda barn hemma, som varje helg.
När du fick din son blev du ursinnig bara man skrev ett sms till dig och du undrade hur man kunde vara så omänsklig att störa.
Men det blir väl såhär när man är hypokondriker, lat och har jobbat TRE dagar på typ två år.
STACKARE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Med vänlig hälsning
Marcus & Louise

Kommentarer
Postat av: J

hahaha är hon störd eller är hon störd!?!?

fina dina småttingar är, längtar efter att få se dem små!

2009-02-23 @ 12:30:18
Postat av: Linda

Jag förstår inte hur hon orkar lägga ner så mycket energi på att bråka. Det är ju barnen som får lida.. :/

2009-02-23 @ 12:45:04
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: Louise

Linda - Jag vet! Nu är det värre än någonsin och jag undrar varför. Kan det bero på att vi fått småttingar kanske?



J - Vem är du?

JA, hon är störd.

Tack så mycket. Säger du vem du är kanske du får häls apå, hehe!

2009-02-23 @ 13:40:13
Postat av: Linda

Vet inte. Kan va så. Jag fick ett gulligt inlägg i bloggen iaf, och det var ju väntat. Gav henne min mailadress så att hon kan avreagera sig där istället så jag får ha bloggen ifred :)

2009-02-23 @ 13:46:52
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: Louise

LINDA:

Ja, jag hade faktiskt som nyårslöfte (tro det eller ej) - att aldrig mer blanda mig in med människan eller skriva någon om eller till henne. Jag kan dock bara inte med att stå brevid och se vad hon gör mot sin dotter. Att hon är elak mot mig, skiter jag fullkomligt i. Men att en liten tjej ska se allt detta borde vara straffbart!

Hur går det med din lille-ponk?

2009-02-23 @ 13:49:24
URL: http://lollolisan.blogg.se/
Postat av: natty

mysigt! dom kommer nog äääälska det =)

2009-02-23 @ 13:49:48
URL: http://natty86.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är fel i huvudet på henne, tycker bara så synd om er som inte KAN komma i från henne.

2009-02-23 @ 15:36:43
Postat av: Louise

Jag måste få skriva min sanning här. Den enda sanningen!

2009-02-23 @ 18:12:22
Postat av: Linda

Heej, vet inte om du fått en påse med grejjer från din mamma. Men hoppas nått kan va använbart :) Jag skulle aldrig kunna med att säga åt nån som precis fått TVÅ små bebisar och köra ens eget barn. Men de finns ju folk till det mesta idag,, Tyvärr!!

2009-02-23 @ 18:32:20
URL: http://lindakarrfalt.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad bra :) Jag hoppas det, för ja vill hälsa på bebisarna nu när de är små ;) Men chris vet ju aldrig nått i förväg med hockeyn, lite trist. Men ja ska göra allt för att vi ska komma iväg så fort det bara går :) Kram

2009-02-23 @ 20:09:01
URL: http://lindakarrfalt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Säg åt personen att dra åt helvete

2009-02-24 @ 00:05:43
Postat av: Anonym

Men orka bråka.

2009-02-24 @ 11:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0