Lättare än vad man tror

Under hela min graviditet har ALLA tjatat om vad svårt det är med nyfödda. Vad mycket tid det tar, vad mycket jobb det är, vad lite man får sova OSV OSV OSV......
Jag är helt övertygad om att när man väl är redo att bli mamma så kommer allt naturligt. Det är ju inte svårt. Det är underbart. Det är kul. Det finns inget bättre än mina barn och min underbara Marcus som hela tiden står vid min sida. BB-personalen som var här förra veckan sa " vilket team ni är - det syns verkligen att ni var förberedda på detta ". JA! Självklart var vi det. Vi Ville ju ha barn, det var planerat och önskat.
Att det sedan blev två stycken små var ju kanske inte planen men idag skulle jag inte kunna tänka mig annat. Jag är överlycklig.
Det är inte synd om mig. Jag har ett perfekt liv. Det finns inget jag saknar.

Tack alla för underbara kommentarer, sms och telefonsamtal. Puss på er.
Tack MAMMA som för en stund sedan dök upp här med rådjursstek, mos, kantarellsås och massor av grönsaker. Underbarare får man leta efter.

Förövrigt (ifall intresseklubben bryr sig) så har jag gått ner 30 kg. Hur ofta gör man det på 10 dagar?
Så ni som vill banta - kör hårt med förlossningsmetoden. Den slår nog alla metoder i världen.
Hur kroppen ser ut efter graviditeten och förlossningen bryr jag mig inte om ett dugg. Klart man fått skavanker - men Amy & Eddy är värt varje liten uns av skavank på min kropp.
Jag har ju egentligen aldrig brytt mig så mycket om sådant, så varför göra det nu? Tycker mest det är kul att mina fötter ser cancersjuka ut jämfört med en vecka sedan.
Marcus är dock chockad. "Du är så liten", "Jag har en ny brud" osv osv....... Tur han är nöjd i alla fall.

Nu är det dax att slopa datorn för tre av världens underverk
Amy - Eddy - Marcus
♥  ♥  ♥

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ni verkar ha det toppen!

Jag tror verkligen ni klarar av det...inga problem =:)

Så söta är de ju oxå.

2009-02-24 @ 21:42:15
Postat av: Linda Kärrfält

Shit det är faktist ganska mycke 30 kilo :O kommer jag känna igen dig när vi ses nästa gång?? Har ju faktiskt bara sett dig som gravid tror ja ;) Haha! Kram

2009-02-24 @ 21:43:40
URL: http://lindakarrfalt.blogg.se/
Postat av: N

Grattis till viktnedg¨ngen ;-)Inte dåligt på 10 dagar ;-D



Varför ska man alltid tycka det är så jobbigt med småbarn?

nu har jag haft en åt gången bara, men mina har sovit bra som bebisar, sova hela nätter vid 1 mån , sover länge på morgonen.

Era verkar lugna och snälla också .-)



Klart att ni klarar av det:-)Allt kommer, precis som du skrev, naturligt :-)

2009-02-24 @ 21:52:35
Postat av: Natta

Vi har nästa ALLTID fått sova på nättern. kan nog räkna på båda händerna vad många nätter Liam vart vaken och krånglat(vaken MAX 3h)han fyller 3 på lördag.

Neo har vart likadan, sover bra och äter inte på nätterna, gjort det några ggr bara.



Man ska inte alltid lyssna på vad folk säger ;-)

2009-02-24 @ 21:55:09
Postat av: Amy

Givetvis är du vacker! Du har ju precis gett liv till två små nya liv :) Mer foton, jag vill se både dig, papi & barnen!



Puss.

2009-02-26 @ 08:00:10
URL: http://banditqueen.se
Postat av: Maria

30 kg var inte dåligt det - du hade eventuellt lite vatten i kroppen eller :-) Är ju kanske inte så konstigt att man inte ser ut precis som innan en vecka efter förlossningen - förstår inte hur vissa kan tro det...

Du undrar vem jag är - är sambo med "Engan" - fråga Markus så kan han nog förklara. Han bör veta, vi umgicks en del förr (med Renström bla)



Hoppas ni mår bra!

2009-02-26 @ 13:51:37
Postat av: Evelina

Hundra miljoner grattis till dig och Marcus! Jättefina bebisar har ni lyckats att producera =)

En mamma vet alltid bäst, när det gäller sina egna barn, tyvärr finns ju mammorna som vet bäst om andras barn också...Jag tror du och mannen din gör ett kalasjobb som föräldrar!



XXXXX

2009-02-27 @ 15:47:42
URL: http://kakbrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0