nöt creme & film

Här sitter vi och gottar oss.
Imorn är det Ultraljud, som sagt! Mina bebisar är imorgon 37 veckor och 3 dagar gamla.
Vi får väl se vad de säger. Jag hoppas det blir mer än "allt är bra, HEJ DÅ!". Hoppas ju självklart att allt är bra. Men en liten plan vore ju inte fel. Man "får ju inte" gå över tiden med tvillingar. Vet dock ett par som gått över någon dag.
Det är rena rama boxningsmatchen i magen idag i alla fall. Inte konstigt när man har en pappa som heter Marcus Täng.

Vi har bestämt oss för att barnen ska heta enbart Täng i efternamn. Jag har aldrig varit ett fan av två st efternamn. Inte heller två st mellannamn. Det "ska vara" ett tilltalsnamn, ett mellannamn och ett efternamn (tycker jag!), Marcus håller med.
Svårare är ju att komma fram till namnen. tjejnamnet är klart. Pojken har ett mellannamn och ett efternamn, dock inget tilltalsnamn än.
När vi gifter oss vill jag heta Louise Täng. Inte Louise Larsson Täng.

Nä, nu blir det vidare filmtittande och antagligen massa tjat med syster!



Kommentarer
Postat av: Amy

Hoppas det går bra hos barnmorskan, gumman!

Håller alla mina tummar och tår på att vi får se söta bebisbilder här snart nu. Vill gärna träffa er alla när jag tar mig hem om någon månad.

Speciellt din dotter, om hon får ett fint namn vill säga ;) Puss och klapp på magen!

2009-02-05 @ 01:15:41
URL: http://banditqueen.se
Postat av: Fia

Det där med namn är svårt! Både Ove och jag resonerade som Er vad gäller efternamn. Vi ville att barnen skulle ha ett efternamn och jag ska vara ärlig och ville inte att de skulle heta Westlund. För nästan alla förknippar det med dans och det är inte alltid det är positivt... Så kom vi överens om att vi alla fyra skulle ha samma efternamn, men då min dansskola Westlund i firmanamnet skulle det bli väldigt tokigt att det heter DansCenter Sofia Westlund men jag heter Sofia Englund, så det fick bli Westlund Englund.

Vad gäller mellannamn så fick Martin heta Bo (efter min pappa) och Erik (efter Oves pappa som heter Jan-Erik) och Moa heter Sofia (efter mig) och Marie (också efter mig men också heter ju mamma Ann-Marie, syrran heter Marie i mellannamn likaså Oves mamma samt att hans syster heter Marie). Vet att alla tjatar, men försök och kläm ut dom där små nu. En rejäl shopping satte i Karlstad satte i gång min förlossning i alla fall ;o)

2009-02-06 @ 22:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0