1:a jan 2009

Nytt år! Nya tag! Nya händelser! Nya skojigheter!
Jag ska bli mamma i åååååår...... Helt otroligt känns det - både overkligt och underbart!
Marcus ska bli tvillingpappa. Mina syskon ska bli moster/morbror för första gången, mina föräldrar ska bli morföräldrar för första gången. Jag ska vara mammaledig och umgås med mina underbara barn och min underbara sambo.
Kommer bli ett annorlunda år, ett roligare år och framförallt ett ännu mer kärleksfullt år.
Vi ska åka på en resa (redan bestämt), vi ska UMGÅS framförallt... bara vara ... bara vara som bara vi kan.
Kommer bli toppen.

Igår kväll var super. Vissa i folkmängden var kvar till 06 imorse tydligen. Maten åt alla med god aptit, Hanna hade med sig tårta och hemmagjord glass, raketer sköts utan dess like... Jag älskar fyrverkerier. Speciellt dem som glittrar och inte smäller så högt för attans vilken fart det blev på bebisarna i magen vid tolvslaget (som för övrigt firades in med hångel och pussar, haha. )
Det blev grannbråk också (fast vi var inte inblandade). Några fulla gubbar var ute på parkeringen och de hade inte direkt kontroll över sina fyrverkerier så de sköt in en jättestor raket bland husen. Det var ingen liten grej heller så jag hoppas ingen blev skadad. Några andra stod och filmade dem och sa att de skulle polisanmäla dem och de förhörde mig och Marcus om vad vi hade sett. Och vad hade vi sett?
JO - Alkoholpåverkade människor som sköt raketer vid tolvslaget på nyårsafton. Ingen chockerande sak direkt, men självklart inte kul om någon eller något kom till skada.

Nu håller jag på med mat.
Marcus är vrålhungrig medan jag mest har ont i halsen.
Har skalat potatis och ska värma upp lite fiskbullar och grönsaker. Gott.

Gott nytt år på er allesammans.
Puss







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0