Barnmorskan

Har varit hos BM nu precis.
Allt var bra med bebisarna, bra hjärtljud, SF-mått 41 ungefär. Det är GANSKA stort. Haha.
Mitt blodtryck var inte så bra. Det var ganska högt så jag ska tillbaka på måndag och kolla läget. Blir det inte bättre över helgen blir jag troligen igångsatt. Scary! Nu ÄR det nära!
Så helgen blir lugn. Jag ska inte göra ett knyst mer än det JAG känner för.
De nere på Näl ville väl egentligen att jag skulle komma ner idag, direkt. Men jag lovade att ta det lugnt hemma. Det tar ganska mycket på krafterna att köra ända dit, packa och stressa med allt. Sedan kanske allt är bra och de skickar hem mig direkt. Det känns som om det skulle påverka mig mer negativt. NÄ - nästa gång jag åker till Näl ska jag föda barn, så är det bara!
Har fått i mig lite mat. Äter inte så mycket längre, inget får plats så jag hade inte gått upp ett kg på närmare en månad. Klart det är skönt att inte gå upp i vikt, men det är inte så normalt med tanke på att jag har över 5 kg bebis i magen, EN meter navelsträng, TVÅ moderkakor, fostervatten för två st och är i vecka 36.
Jag känner mig bra i alla fall.
Och Marcus är orolig han. Så han ringer hela tiden och kollar läget.
Tur han finns.


Mina fina
Dinah & Marcus


Kommentarer
Postat av: ceelia

Nu kan dom komma när som helst<3

oj oj!

kul att det gick bra hos barnmorskan:)

puss ring någon dag:)

2009-01-22 @ 13:35:46
URL: http://ceeelia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fy så spännande. Vilken upplevelse ni står inför. :)

2009-01-22 @ 13:42:41
URL: http://www.nogg.se/jennystrom
Postat av: Linda

Wow, nu är det nära. Jag tycker det är så kul att fälja bloggen och jag kan inte bli annat än förväntansfull när du skriver om era små.

Jag hade ett sf-mått på 38 i vecka 41 med min son, så jag förstår om du börjar bli riktigt stor nu. Jag var gigantisk med "bara" det! :)

2009-01-22 @ 13:48:21
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: Anonym

Då vet du vad du får i födelsedagspresent! ;)

2009-01-22 @ 14:30:37
Postat av: Caroline

Åh vad kul! Snart kommer de!

Läser varje dag vad som händer med Er, så nyfiken på de små nu =:)

Grattis i förskott!

2009-01-22 @ 15:18:02
Postat av: Anonym

Nu är det nääära:) Önskar dig lycka till nu om jag itne skriver nåt innan det är dags:) KRAM

2009-01-22 @ 15:38:39
URL: http://mollimonkan.se
Postat av: Judy

Är det så J..... vilosamt för dig att få hem oss alla imorgon??? Jag ska sluta tidigt och då vill jag handla o laga mat my little mommy to be!! Vi hörs/love/mom

2009-01-22 @ 19:28:20
URL: http://judylesleylarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

DOm säger ju att Bt kan stiga när det är nära :-)



Mitt blev också högt i slutet med båda barnen innan dom kom :-)





Lycka till med allt:-)

2009-01-22 @ 20:03:38
Postat av: Louise

Trist när ni är anonyma. Roligare att veta vem som skriver! Kram!

2009-01-22 @ 20:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0