bebis-snos

Jaa.. Linda och hennes 3 månaders-Tindra har varit här på vetekrans och kaffe!
Så söt hon är lilltösa och vad duktig hon är. Inte ett klagomål på hela två timmar. Duktig flicka. En äkta tuppkam med, så gulligt med bebisar som har långt hår. Sweeto...

Nu har de iaf åkt. Jag sitter inne på MSN! Tro det eller ej. Typ 2:a gången på två år eller något. Förr var man ju totalt besatt av MSN. Nu för tiden är det mest stressande. Massa folk man inte känner som skriver. Killar som undrar om man har cam o.s.v. NJA! Inget för mig.
Jag har mitt på det torra, nu och för alltid.

Senare i EM ska jag hämta min kära mamma på jobbet. Vi ska ju shoppa loss lite och det passar bra för de ringde från försäkringskassan förut. Har nog aldrig tidigare fått en större chock.
"Hej. Jag ringer p.g.a. att du fått för lite pengar. Jag sätter in 4000:- på ditt konto direkt. Jag ber om ursäkt. Tack, hej!".
Jag blev måttligt skärrad! F-kassan brukar ALDRIG vara speciellt trevliga, de säger ju knappt "hej då" när man ska lägga på. Men nu så!
Ja, jag klagar inte. Jag skäms mest att jag haft så dålig koll på ekonomin att jag missat 4000:- ... hur lyckas jag med det?
Skumt....
Nåja - sålänge det är åt det hållet så.

Måste köpa en kam till Rio (pissen), baby-sängkläder och så ska jag kolla efter en baby-vakt. Vi har satt upp en av sängarna i vårt sovrum. Båda ska ju sova i samma säng till att börja med. Den andra sängen sätter vi nog upp ikväll, vet dock inte vart vi ska ha den. Babyrummet är proppfullt med saker. Vi har köpt och fått så mycket.
Vill ha en säng nere som de små kan sova i på dagarna. Det ordnar sig.


Klädkammaren! Ja, tur är väl det att min karl är stor. 2 meter lång och nästan lika bred, haha.
Han har stora kläder i alla fall och det har gjort mig gott de senaste veckorna. Inte mycket av mina gamla kläder passar. Alls.
Tröjorna är alldeles för korta, jeansen alldeles för obekväma. Har ingen BH som passar heller. Mina "mama-jeans" jag köpt är för tighta. Haha. Skönt det finns mys-pys.

Nä. Nu ska jag tjata vidare på msn.... se om det händer något skoj.
Hörs sen.. bye..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0