Fablarns väder

JA FY i bubblan.

Har varit i Grums flera timmar idag. Metropolen i Sverige, visst!?
Marcus har spelat innebandy och jag och Dinah såg på och drack kaffe och prata förlossningar och amning. Rätt sjukt att vi får barn såpass tätt eftersom vi varit kompisar i så många år. Hennes Yasmine föddes 27 februari förra året och nu i februari är jag beräknad - så det kommer vara mindre än ett års skillnad emellan våra små. Skoj!
På vägen hem tjatade folket till sig Mc´Donalds så det fick bli det idag.
Sedan en tur in på Konsum och sen hem. Har kört ALLDELES för mycket bil idag, det känns i ryggen.

Haha min kära syrra skrev ett blogginlägg idag om vad "knepigt" det är att JAG ska få TVÅ barn snart. Själv har jag vant mig vid tanken MEN... För ett år sedan hade man ju svimmat om man fick reda på att man ett år senare skulle bli tvåbarnsmamma över en natt. Jag har alltid varit partytjejen, alltid den som ordnat fester, åkt på konserter, spenderat dagar i Smögen, åkt på charterresor, bara tagit mitt pick & pack och gjort det jag velat, haft kompisar över hela Sverige som jag hälsat på flitigt. Det kanske är svårt att se mig som mamma om man bara känner "den där" Louise. Louise dansandes på HC med massor av vänner och en iskall öl i handen! EFTERFEEEEST!?!?!?
Hahaha.
Jag är dock strax 24 år, lagom ålder för att bli mamma om man gjort det JAG gjort. Gått i skolan, REST massor och sett delar av världen, skaffat stadigt, hus, katt och tagit körkort, köpt bil, fast jobb o.s.v. o.s.v.
ALLA har vi olika viljor med livet och som jag sagt SÅ många gånger tidigare behöver inte livet vara slut när man blir förälder.
En förebild till mig när det gäller att vara mamma är en tjej som är en dag äldre än mig, jag jobbar med henne.
Skitskön tjej med en son på ca. 2 år.
Hon och hennes partner har rest massor med sin son. 3 månader i Thailand, 2 månader på Bali, veckor i USA och Canada o.s.v. Och VAD MOGEN denne kille är. Det märks sådan skillnad. Han har fått lära sig att vänta!
Vänta på att få gå på toa (inte stanna på varje toa bara för att det är kul)
Vänta på mat på restauranger (inte tro att det bara kommer mat för att man har tråkigt)
Han vet att det går att leva utan en TV eller tusentals leksaker.
OSV OSV OSV OSV ...
Denna kvinna är i mina ögon en riktigt bra mamma p.g.a. många saker, jag diggar dig!

Nä. Nu ska jag sträcka på ryggen, uppdaterar garanterat senare, later.........




Kommentarer
Postat av: Anonym

Är inte jag en bra förebild Louise?? Den fjuttis arbetskamrat med ETT barn!!?? Jag har fått 4 barn. flyttat utomlands, lärt mig ett nytt språk flytande (säger vi!!), rest oerhört mycket, stöttat ALLTING mina barn vill trots att pappa har varit jätte mycket borta - ingen mormor, farmor, faster, moster, jag hade inte ens kompisar för att börja med jag kunde inte ens Swedish!!!

2009-01-11 @ 21:48:35
Postat av: Louise

I know mommy!

You are the best!

The One And Only!

2009-01-11 @ 23:10:05
Postat av: Jenny

2 år och går på toa!? Duktig kille. Jag pott tränar Hampus för fullt. Är trött på att torka kiss nu. :P

2009-01-12 @ 10:48:38
URL: http://www.nogg.se/jennystrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0