Inbankat

Jag tror det har blivit alldeles för inbankat i mitt huvud att tvillingar föds för tidigt.
Så som i v. 36-37. Det irriterar mig att jag lyssnade för mycket på statistiken.
Självklart ÄR det så att snittet ligger på v. 37, men genomsnitts åldern att bära tvillingar är INTE 23-24 år - utan betydligt äldre. De flesta har oftast varit gravida innan och med ålder och tidigare graviditeter blir väl kroppen svagare. Livmodern orkar väl helt enkelt inte med två bebisar.
Är man ung och frisk kan man lika gärna gå tiden ut. I mitt fall 22 februari.
Alla barnmorskor och läkare har hela tiden sagt att "det brukar komma tidigare" "du kommer inte gå fulla 40 veckor" o.s.v... o.s.v...
Man lyssnar, tar in och tror på det.
Som det känns idag kommer jag vara gravid t.o.m. vecka 40. Som det kändes igår var det snart dax.
Det kan gå fort. Det kan hända när som helst.
Proppen har släppt i alla fall (fråga inte - ni som inte vet får leva i ovissheten).
Jag sa till min BM idag att jag verkligen längtar efter förlossningen. Tror hon blev chockad och förvånad. Hon får nog inte höra det speciellt ofta. Hon sa "ja vad mysigt ni ska ha det lilla familjen", jag sa "jo, men jag längtar efter att få trycka ut dem" hon sa "men det känns", jag sa "det får det göra då, vi kvinnor är byggda för det och allt för mina bebisar". Jag har ingen direkt rädsla alls, inte för förlossningen. Mer om hur man ska ta sig till Näl, att man ska hinna och att de ska må bra. Smärta kan jag ta. Det är det värt.
Jag längtar enormt mycket.

Marcus gryta smakade förövrigt ljuvligt.
Mamma & pappa har varit här på kaffe och tjatat.
Jag har tittat på Unga Mödrar.
Jag är lycklig och förväntansfull.
Pirrig och rastlös.
Ovetande och otroligt glad.





I am high on life.....



Kommentarer
Postat av: Linda

Min sleemis gick på måndagen, på torsdagen blev jag inlagd på förlossningen och födde sedan på fredagen. Så nu börjar det verkligen bli spännande. Jag läser din blogg varje dag. Tycker du verkar vara en himla bra och vettig människa och är helt övertygad om vilken bra mamma du kommer bli till dina/era allt. All lycka till er!

2009-01-26 @ 21:23:45
URL: http://www.deaduntildark.blogspot.com
Postat av: Louise

Linda -

Oj, gick det på bara några dagar alltså? Vad nervigt! Men kul! Jag längtar ihjäl mig nu.

Tack ska du ha för allt, läser din blogg också!

Din bebbe är riktigt söt!

2009-01-26 @ 21:37:36
URL: http://lollolisan.blogg.se/
Postat av: elin

nu är jag i Åmål!! lust att ses? kaffe i morrn kanske? o ja, jag är väl medveten på att du kanske måste kasta dig iväg..;)(de är det jag hoppas..;) haha

puss

2009-01-26 @ 23:29:25
URL: http://elinjd.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oh va spännande, då får vi hoppas att de små tittar ut snart!



Jag skulle lätt kunna föda hur många barn som helst som det känns nu, det är verkligen häftigt och smärtan går ju över.. Och så är det ju ruskigt mysigt med bäbis sen :-)



Kram

2009-01-27 @ 00:26:26
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: N

Håller tummmarna att det är dags snart så du får sova ordentligt utan att vakna flera ggr per natt för att det är obehagligt och jobbigt att komma i rätt rtällning.



När L föddes släppte slemmisen 7 på morgonen då med blod i och 5h och 15 min senare var han ute :-)



Men N så tog det ca 1h från att slemmis lossnade då helt genomskinlig.:-)

2009-01-27 @ 09:02:43
Postat av: Jenny

Det är så spännande Louise. Önskar att jag var med. :P Varenda gång det är mörkt inne hos er tänker jag att "nu kanske" ;)Jag var inte heller nervös inför förlossningen och väntade enormt mycket på den. Litade fullt på barnmorskorna. Det är en erfarenhet som inte går att beskrivas med någonting annat. Det är enormt.

2009-01-27 @ 10:17:06
Postat av: .hellheda.

ville bara önska lycka till inför förlossningen, det måste verkligen vara huur spännande (o tungt) som helst nu? =) jag hoppas allt kommer gå jättebra! och ett stort grattis till dom två änglarna i förväg! kraam helena*

2009-01-27 @ 18:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0