Namn

Att namnge sina barn.
Det är inte lätt. Mycket, mycket svårare än jag trodde faktiskt.
Jag och Marcus hade problem med vad vi skulle kalla våran katt, så då kan ni tänka er hur detta gått.

Ungefär ett år innan jag blev gravid "hittade jag på" ett eget namn. Zindrah var namnet och jag visste att min kommande dotter skulle heta så. Jag berättade för min familj som sa att det lät som en gladiator, och jag kan delvis hålla med. Marcus och jag tyckte om det i alla fall så vi bytte ut Z mot S = Sindrah. Det ser ju lite mjukare ut. Något pojknamn tänkte jag aldrig på, jag tycker det är lättare med fina tjejnamn.

De vanligaste namnen år 2007-2008 var:

Wilma    William
Ella         Lucas
Maja       Elias
Emma   Oscar
Ebba      Hugo
Julia       Viktor

Jag vill inte ha ett vanligt namn. Tycker det är lite tråkigt, fastän det finns många fina. Sindrah är i alla fall borta. Det gick bort nästan direkt vi fick veta att vi skulle ha tvillingar. Nu vill vi ha korta namn. Enkla namn. Ett väldigt feminint och ett väldigt maskulint. Marcus är ju överlycklig att han ska få sin efterlängtade son och har satt sin energi på att hitta ett pojknamn. Gärna för mig. Sigge och Junior är två som gått heta - han har dock varit ensam om att gilla dessa namn. Det svåra är att det kommer alltid att vara någon annan som heter det man kallar sina barn. Man kan inte vara ensam om ett namn om man inte hitta på ett. Nu har vi bestämt oss för att strunta i ALLA andra, vad de heter, vad deras barn heter, vad deras djur heter o.s.v... o.s.v...

Kommentarer
Postat av: elin

nej louise! sigge heter ju fan min hund...haha..=)

det blir alldeles før førvirrande...;)

2009-01-19 @ 12:31:06
URL: http://elinjd.blogg.se/
Postat av: Louise

Elin - I KNOW. Blir inget sigge heller :p

2009-01-19 @ 12:34:44
Postat av: Johanna

Jätte svårt med namn.. Vi har fått börja om helt med tjejnamn här typ.. Killnamn har vi 2 vi gillar båda.



Du kan få sno vår namnkombo Easy & Hardy *skrattar* Nej inte fungerande på barn (enligt mig, men Hardy är ett gammalt svenskt namn) men funkar och va ganska kul på hundarna :-) Nu mer är det ju Hardy & Tasty.. Kram

2009-01-19 @ 16:46:58
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag tror det löser sig när bebisarna väl är ute. Kommer ihåg att Ove & jag la 6 månaders frenetisk energi på att bestämma namn till Moa. Vi var helt säkra på att det skulle bli Matilda om det blev en tjej - något annan namn existerade inte. Så kom dagen då Moa tittade ut och Ove & jag bara stirrade på varandra - det där var ju ingen Matilda - det var ju en Moa! Skulle jag få en son till skulle han heta Marcus (fast det blir ju lätt tråkigt för Er ;o) och en tjej skulle nog heta Maya el. Isabelle. Fast Engla och Tindra är också fina namn och likaså Bella (fast det kallar vi vår katt som heter Arabella)...PUSS

2009-01-20 @ 07:28:36
Postat av: Fina!

Ja min dotter har ett namn som hon är helt ensam om att heta! Men det kommer jag nog att få höra resten av mitt liv.



Hon heter Serafina Wilda-Josefin

Sonen fick heta

Neo TinTin Alexander

Nu ska vi komma på 2 namn till dom här vildarna jag har i magen.

2009-02-09 @ 11:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0