Puh

Snart läggdax igen, hoppas jag kan sova inatt!
Har haft en mys-kväll med Marcus. Bara slappat och glott på film.

Tvättat baby-sängkläderna. Tyvärr visade det sig att vi spenderat några hundra på spjälsängskläder som är typ hälften så stora som täckena vi köpt (3 stycken). Måttligt irriterande. Jag och mamma tyckte givetvis att det var enklast att dra ut och shoppa nya täcken imorn (och lägga undan de tre vi redan betalat för - de kan ju komma till användning någon gång om sisådär 8 år) -Men min smarta far, vid namn Janne, kom med den briljanta idén att, för att spara pengar, klippa i sönder de täckena vi redan har, sy och använda dem. Kommer ju inte märkas på täckena direkt.
Hur olika man tänker egentligen. Nu var det ju min FAR vs. två shopping-galna kärringar (jag & min mor). De som känner min far - KÄNNER MIN FAR! Haha!

Tycker att väldigt många är otroligt sega med sina blogg-uppdateringar (eller är det bara jag som har tid för en gångs skull). Jag jobbar ju inte. Jag sover inte. Kan det bero på det kanske?
Ibland sitter jag vid datorn och klickar på alla andras bloggar och inväntar uppdatering (rätt patetiskt).
Blir nästan arg på riktigt när ni inte skrivit på några timmar. Haha.

Tackar och bugar för alla fina kommentarer angående min kanonkula. Inte ofta ni kommer få se den (brukar tycka det är för naket). Men det är ju trots allt en bebis-uppvisning, inget annat. Vet dock inte om jag ska ta vissa saker som en komplimang - eller förolämpning.
Ni säger att det "bara" är magen som gått upp - inte min rumpa och resten av kroppen. Med andra ord - "jag ser precis ut som innan fast med större mage". Ja - det LÅTER bra.
Men de 30 kilogram jag gått upp då? Var sitter de? För inte väger då magen 30 kilo.
Skämt & sido.
Tack i alla fall. Kommer nog miljontals bilder på knoddarna sen. Har ju 2 st nya digitalkameror att fota med.

Imorgon ska min lilla Elin-Pelin hit och dricka kaffe med mig och umgås. Det ska bli skitkul tycker jag! Skvaller, skvaller.
Till helgen vill jag göra något. Inget större. Jag ska inte ut och cykla mamma (dont worry). Jag vill umgås med folk. Mysa. Laga en god middag. Prata och disskutera. Ha min gubbe vid min sida. Det ska jag göra.
Det vore iofs inte fel att föda barn heller - men det är ju inget jag kan välja. Busungarna väljer det när de är redo. Som Marcus sa imorse - "Jag hade inte heller velat komma ut till detta väder". Ligger något i det.

Nej nej nej .... slutskrivet för idag.
Dax för lite annat kraffs innan snark-time.
See ya !




Kommentarer
Postat av: Fia

Heja Janne, heja Janne

2009-01-28 @ 07:48:02
Postat av: Andrea

Och jag som tänkte hinna skriva igår och varna om de olika storlekarna på påslakan och örngott! :D Jysk har inte samma som Ikea tex. :D

Gud vilka fina magbilder. Din mage är verkligen utbredd! Min mage stod enbart rätt ut! :D

Gick upp 26kg med mina "små". 6,5kg bebisar och resten var mest vatten. Har gått ner alltihop.

Läste någonstans att du gillade ärlighet. Vem gör inte det? Jag hade förväntat mig mys och gos med mina töser. Men det blev verkligen tvärtom. Vill skriva detta för en varning för hur det KAN bli. Ingen informerade min om vilket helvete, rent ut sagt, det är med kolik. Sommaren med tjejerna minns jag som en tjock dimma. Nu när de är 8 mån lever dock livet! Nu är de hur goa som helst. Det är den här tiden jag längtade så efter! Men vem har sagt att det ska vara en dans på rosor att ha twins? ;)

2009-01-28 @ 11:12:20
Postat av: Anonym

Hej =) jag är en tjej som följt din blogg i några veckor nu och jag är riktigt förväntasfull tills jag får se bebisarna :) Tänkte bara på en sak, har du och marcus sex nu när du är höggravid? Lycka till med allt, kram Lovisa

2009-01-28 @ 11:26:22
Postat av: Louise

Andrea:

Åh, vad synd du inte hann det! Men vi löser det!

Nä, det kommer bli full rulle, jag är ganska glad att jag inte har barn sedan tidigare (måste varit jobbigt att underhålla en liten PLUS twins). Alla bebisar är ju egentligen "roligast" när de blir runt 8-10 månader men man vill ju ändå ha den där första tiden. Hur gick amningen för dig? Kram



Fia- Hahaha! Ja, du vet vad jag menar med min far!



Lovisa- VEM är du!?!?!?!? Haha

2009-01-28 @ 12:07:23
Postat av: Jenny

Ska försöka skärpa till mej. :P

2009-01-28 @ 12:33:47
Postat av: Andrea

Amningen gick bra! Ammade ju inte min första. Funkade inte alls då. Ammade båda tjejerna tills de var 2 mån. Då slutade jag amma Tilde. Hon hade den värsta kolikperioden då. Var mkt lättare att flaskmata henne då. Agnes ammade jag i 5 mån.

Men jag vill tipsa dig om att amningen tar tid att få ihop. Den första månaden var allt jobbigt. Såriga bröstvårtor, brösten läckte etc. Men efter det så funkade det allt bra.



2009-01-28 @ 15:12:39
Postat av: Anonym

En tjej från norrköping =) kom in på din blogg av en slump för ett tag sen så blev lite nyfiken =)

2009-01-28 @ 21:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0