UL, Bilfärd, Handling, Mys

Gick TOPPEN på Ultraljudet idag! De SMÅ var så söta så och de har gått upp i vikt perfekt. De väger nu 2300g och 2100g. Ganska bra med tanke på att jag har 5 veckor kvar till beräknat.
Fick se 5 fingrar på varje hand. Öppna ögon (då Marcus kläcker ur sig: Åååh, rådjurs ögon precis som mamma), pojken höll sig för ansiktet flera gånger som om han skämdes när mamma & pappa tittade på honom och de båda hade perfekta andningsreflexer.
De kollade ju även hur de låg i magen. Tvilling 1 (alltså grabben) ligger fixerad med huvudet nedåt och det betyder att jag får föda normalt! HÖRDE NI!?!?!? Jippi jag kommer få den förlossning jag alltid önskat (även om det är skrämmande att det är oplanerat!). Naturligtvis kan jag, som andra, behöva akut snitt o.s.v. men det får man ta tag i då. Nu gäller naturlig födsel, precis som det ska vara och precis som både jag och Marcus önskat oss för våra sötgrisar. :) :) :) Enorm lycka!

Efter UL drog vi direkt hem till Åmål, stressig bilfärd, ont i rygg & nacke, stannade på Euro cash och handlade mat och nu är vi hemma.

Kvällen kommer att innebära slapp tror jag. Ska först se "Unga mödrar" i alla fall.

SÅ - Hej då!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh va härligt att du får som du önskat med förlossningen! Skönt att allt såg bra ut med de små!



Här pendlas det kraftigt mellan helcool till hysteri när ja tänker på förlossningen skratt Men ut ska h*n på ett eller annat sätt även om de blir vid Statoli i Tösse eller NÄL :-)



Kram

2009-01-13 @ 19:32:03
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh va härligt att du får som du önskat med förlossningen! Skönt att allt såg bra ut med de små!



Här pendlas det kraftigt mellan helcool till hysteri när ja tänker på förlossningen skratt Men ut ska h*n på ett eller annat sätt även om de blir vid Statoli i Tösse eller NÄL :-)



Kram

2009-01-13 @ 19:32:47
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har en bekant vars syster fick åka ambulans ner o de hann bara till Bloms.

Min snabbaste förlossning gick på 3 min från det jag kom in på sjukhuset tills dess hon var född!

Lycka till med allt!! Kram

2009-01-14 @ 14:30:57
Postat av: Anonym

hahaha "rådjursøgon" han har øga før detaljer den dær mr Tæng...haha...;)

2009-01-14 @ 20:39:39
Postat av: elin

det var jag som skrev det øver.

2009-01-14 @ 20:40:31
URL: http://elinjd.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru

Frågestund! Gör mig glad och ställ en fråga :)

2009-01-14 @ 20:42:52
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: MELINDA

Gud vad underbart med tvillingar :) Hoppas att förlossningen går bra, men det är jag säker på! =) Hur gammal är du? :)

2009-01-14 @ 20:47:59
URL: http://pindilusen.blogg.se/
Postat av: Andrea

Åh vad skönt att allt såg bra ut med de små! Roligt att du får föda på det gamla hederliga sättet. ;)

Tv 1 kom med huvudet först och tv 2 blev utdragen i fötterna vid min förlossning. Allt gick hur bra som helst. Hela förlossningen tog 61 minuter. Det är 6 minuter mellan töserna. :)

Vila nu utav bara sjutton inför förlossningen!



Kram

2009-01-15 @ 14:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0