Vecka 35

Lollolisans graviditetskalender

Min graviditet - BF Sön 22 feb 2009 Uträkning utgår från dagens datum: Mån 12 jan 2009.
Din graviditet startade Mån 19 maj 2008.
Din menscykel är ca 27 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 2 jun 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 239 av 280. (85,4%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 22 feb 2009
Du har 41 dagar kvar till förlossning.





Ja. Alltså v. 35. En milstolpe till för mig. Underbart och nu klarar sig de små utanför magen utan någon större fara.
Har precis kommit hem från min barnmorska. Hon ville kolla blodtryck och urin innan jag ska till Näl imorgon. Jag ska till Vårdcentralen sen p.g.a. huvudvärken vilket hon tror kan vara bihåleinflammation (hoppas inte på det!).
Vill vara så starkt och frisk som möjligt nu innan våra älsklingar kommer. Hinna med så mycket som möjligt, vara frisk och kry och utvilad. Mitt mål under hela graviditeten har varit att inte föda innan februari. I vecka 27 såg det INTE ut så, men nu, 8 veckor senare, verkar allt vara sådär lagomt bra. BM sa att jag har väldigt rörlig och fin kropp för en tvillinggraviditet och trots att magen är stor så har jag hållit kurvan för vikten galant. Längtar enormt efter att få träffa de små på UL imorn. Hoppas de är riktigt tjocka, goa och friska. Sedan får de komma ut när de känner för det, bara det är på deras villkor och inte mina. De är mina chefer sisådär 18 år framåt ;)

Kommentarer
Postat av: Andrea

Håller mina tummar för att UL:et går bra imorgon. Alltid lika spännande att se dem eller hur? Men NÄL kunde ju ligga lite närmare våra trakter i norra Dalsland. ;)

Var själv på UL i v.34+några dagar. Mina sötnosar vägde då 2700g och 2900g. :)

2009-01-12 @ 12:04:50
Postat av: louise

Hej Andrea!

Tack ska du ha!

Jag ska strax på tvillingträff, synd bara att jag är den enda som inte fått barn :) Men de andra kan nog ge bra tips och råd!

Jag känner igen ditt namn, men hittar inget ansikte till det ;)

Kram

2009-01-12 @ 13:32:00
Postat av: s

du är sååååå fin

2009-01-12 @ 22:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0