Vecka 37

Lollolisans graviditetskalender

Min graviditet - BF Sön 22 feb 2009 Uträkning utgår från dagens datum: Mån 26 jan 2009.
Din graviditet startade Mån 19 maj 2008.
Din menscykel är ca 27 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 2 jun 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 253 av 280. (90,4%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 22 feb 2009
Du har 27 dagar kvar till förlossning.





Ja, herregud. Vecka 37 redan. Trodde ALDRIG jag skulle gå gravid såhär länge med tvillingar. Inte med tanke på min operation i mars, och hur det såg ut i v. 27. Vad underbart!
Var hos min BM Kristina idag. Hon är så go.
Mitt blodtryck är bättre, tack och lov. Kände det direkt jag vaknade imorse faktiskt. I helgen var jag inte pigg.
Ska gå på dubbla kontroller för att kolla blodvärde, tryck och urin. Standard när det gäller tvillingar. Har ultraljud igen nästa vecka, segt.
VISST jag har blivit bortskämd med alla dessa ultraljud o.s.v. MEN jag är faktiskt trött på det. Det går så snabbt och det är så segt att köra så långt.
Jag är verkligen ingen toppen bilförare just nu och har bestämt att ENBART köra när jag måste.
Med andra ord: Näl, matinköp och om något skulle hända min familj.
Alltså, inte för NÅGON annans skull. Inte ens Marcus.
Detta skriver jag för att jag dagligen får frågor från folk som vill ha skjuts. Både på fyllan och när de ska handla mat eller behöver något till matlagningen. Det är sant. Men jag har blivit bra på att säga N - E - J.

Nu håller Fru Marcus på med maten. Någon kebabgryta av något slag.
Får se vad det blir för gott men ner går det alltid.
Love you M.


Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh vad skönt att BT är bättre! Förstår om du är less på att vara gravid nu. Men 1 vecka framåt i tiden så slipper ni ju iaf NEO. Kände precis som du med alla UL som gjordes. Det är segt att åka till NÄL. Speciellt när man som tvillinggravid inte är smidig eller på humör alls! Jag hade också en kritisk period runt v.27. Trodde jag skulle gå mina 36-37 v. Gissa om man var less fram till BF. Starkt jobbat Louise! Snart är kidsen här iaf!

2009-01-26 @ 18:28:06
Postat av: Anonym

ANDREA -

Ja, de där UL kunde nästan kvitta nu. Sjukt egentligen att de inte har tillgång till det någonstans omkring Åmål/B-fors eller säffle. Varför fick du ett "sätta i gång" datum? Jag vet att det kom igång naturligt då, men när och varför fick du datumet?

Har inte du en blogg?

2009-01-26 @ 21:08:34
Postat av: Annica

Lycka till gumman min!!!!!

2009-01-26 @ 21:09:25
Postat av: Andrea

Jag fick ett igångsättningsdatum på det sista ultraljudet. V.38+6 tror jag att jag var i då. Fick igångsättningsdatumet till BF. Blev igångsatt dagen efter BF för det var fullt på förlossningen. Fick datumet för att man inte får gå längre än till BF med twins. :) VAr öppen drygt 3 cm så då kunde de ta vattnet på tv 1 istället för att sätta dropp etc. Sedan gick det undan. Både två är födda på 61 min. :D Men hade de fått bestämma hade de säkert varit kvar i magen än idag. ;) Nej, jag har ingen blogg. Har liksom inget att skriva. Skulle bara bli om bajsblöjor. :D

2009-01-27 @ 15:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0