4 mammor - 5 bebisar

Ja. 4 nyblivna morsor och 5 bebisar har det vart under mitt tak idag.
Alla vi från "föräldragruppen" träffades hos mig för fika och baby-talk och det var riktigt trevligt.
Eddy och två pojkar till, Amy och en tös till.
Hemmagjorda semlor, donats och kakor ihop med massa snack om våra gosingar.
Det måste vi göra oftare.
Det var intressant att se vilken skillnad på Amy och Eddy jämfört med två av de andra som föddes 20/1. Det skiljer ju bara ett fåtal veckor - men ändå var de betydligt störra och "mer med". Kul att se vad fort det går - fastän att det är skrämmande.

Efter det dök Natty, Kicki och Rebecka upp för ännu mer kaffe och baby-mys. De fick erfara lite skrik från Amy som för det mesta är riktigt tyst och Rebecka fick byta på en blöt bebis.

Annars har det inte hänt något nämnvärt.
Jag var på ICA en sväng och shoppade 5 liter juice till Marcus - som han fått dille på.
Träffade en kär gammal vän som bjöd hem mig på fika imorn.
Sett på "Den rätte för Rosing" och halvt skrattat ijäl mig samtidigt. My god.

Nu ska mannen i mitt liv göra en sen middag bestående av hemmagjord pytt i panna med ägg. Lite päronsoda på det och kvällen blir perfekt.

Nu börjar helgen närma sig IGEN och jag och syrran snackade lite löst om korvgrillning ifall vädret tillåter. Det gäller att välja aktiviteter där en sjutton meter bred barnvagn får plats. Och korv med bröd är ju gott.

Skickar en stor, fet, mysig och varm kram till lilla C i Trollhättan från mig, Amy & Eddy.

Trevlig kväll på er.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Vänta, dina kommer att bli likadana snart :-)



Är så msigt med bebistiden

2009-03-10 @ 22:40:45
Postat av: Mia

haha va rolig du är...! 17 meter bred barnvagn...=) kram

2009-03-10 @ 23:04:17
URL: http://miablomman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha.. vår lille herre har nog slagit sovrekord idag och sovit nästan hela dagen. Hör inte till vanligheterna :-) Tack för idag! Va kul att få se de små och se hur ni bor! Vi får verkligen ta och ge oss ut någon dag. Du får gärna komma förbi oxå om du känner för att ta en tur ut med din "lilla" vagn ;-) Är ju en liten lagom promenad..



Ja är sååå nöjd med namnet :-) Kram

2009-03-10 @ 23:30:44
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: Ceelia

Å gud så trevligt ni verkar ha haft det:) korvgrillnig låter riktigt mys & hoppas solen lyser på er:)



Stor fet KRAM t er från mig<3

2009-03-11 @ 08:28:05
URL: http://ceeelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0