Folk ger sig inte

Folk älskar att skvallra. Folk älskar att prata om andra. Vissa verkar älska att hata.
Nu får man höra att denne "Scarface" har mördat i ett annat land.
En aning blåst kommentar enligt mig.
Tror du verkligen han hade fått flytta till Sverige ifall han blivit dömd för både mord och våldtäkt i ett annat land?
Tror du inte polisen är tillräckligt smarta för att kolla upp hans bakgrund?
Tror du inte sådana brott finns med en människa i resten av hans liv?
Tror du ett mord eller en våldtäkt bara försvinner helt plötsligt?
Varför kan inte bara folk hålla sig till sitt eget?

Idag har vi släckt lampor för att spara klimatet. Vad duktiga vi är.
Vi har även ätit kebab wraps med massor av sallad och tittat på robinson.
Nu glor vi på fotboll och myser ihop i soffan.

Mina ögon är fruktansvärt röda. Jag skämdes förut när jag var på stan. Det ser ut som jag festat i flera veckor i rad. Hoppas det inte är ögoninflammation IGEN. Fy!

Hoppas alla haft en trevlig lördag. Det har definitivt jag.




Kommentarer
Postat av: Emilia

Jaa jag tyckte det var otroligt dumma frågor.. Så himla blåst är man inte, jag är inte dum liksom. Men är det någon du vet om som inte verkar ha mycket vett i skallen så förstår jag ifall hon kläckte ur sig detta. Men som sagt, tycker synd om denna man som inte gjort nånting utan bara gick därifrån för några skitungar prata och va otrevliga. Men men, vi bor ju som sagt i Åmål. Vad förväntar man sig? TACK desamma Louise! Pussokram!

2009-03-28 @ 23:46:28
URL: http://emiiliiia.blogg.se/
Postat av: Emilia

Ne men precis.. Roligt att jag också har ip-numret nu då! Verkar vara en väldigt osmart människa. Olyckligt att vi pratade nu då, jag kan ju bara visa ip-numret för dig :P Tack desamma :)

2009-03-28 @ 23:57:47
URL: http://emiiliiia.blogg.se/
Postat av: louise

;)

Hon är den enda i världen son inte slår mellanslag efter punkt - det är därför jag vet!

2009-03-29 @ 00:02:39
Postat av: Emilia

Haha på så vis :P

2009-03-29 @ 14:23:55
URL: http://emiiliiia.blogg.se/
Postat av: Leo

För upplysning....

Jag är uppväxt i samma område som denne man. Han kom till sverige samtidigt som en familj från etiopien i början av 90-talet. Det stämmer att han har begått de här brotten då källorna faktiskt är just familjen han kom hit tillsammans med.

Han försvann från Åmål ett par år och jag såg han i stan först för ett par veckor sedan...Då detta ryktet blommade upp....



Och ni kan väl ge fan i att snacka skit om en annan människa tack

2009-03-30 @ 11:53:31
Postat av: Louise

Mmm enligt polisen stämmer inte det heller.

Rykten finns överallt. Och det förekommer nog ganska ofta att familjemedlemmar startar rykten om andra i samma familj, tyvärr.

Jag tycker fortfarande det är fel att hoppa på en människa oavsett vad han gjort. Han har ju, enligt er straffats för det ni säger han har gjort. Han ska väl få gå och handla mjölk utan att bli viskad om o.s.v.

Han är ju som sagt helt och hållet ostraffad i alla länder man kan tänka sig och har inte ens snott en tugummi på ica enligt brottsregistret.

2009-03-30 @ 19:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0