silence.

Vad tyyyyst det är. Därför jag sitter här.
Amy, Eddy och Marcus ligger i soffan och sover. Jätte-gulligt visst - MEN JAG DÅ?!?
Så tråkigt att vara vaken ensam och jag suger på att sova på dagarna. Skulle jag lägga mig nu skulle det bara stressa upp mig själv "tvätt-mat-när måste de ha mat-dammigt golv" OCHSÅVIDARE. Jag är INGEN TV-människa heller.
Har kollat runt på familjeliv. Vad många av "mina vänner" som fått sina twins nu. Vad kul! Grattis till er.

Nästa vecka, på tisdag, ska vi som var i samma "föräldragrupp" träffas hos mig. Johanna, Jennie och Elin med BEBISAR! 5 bebisar under samma tak - kan bli livat. Kul att ses igen och kul att träffa allas småttingar.

Det MÄRKS att man jobbat i vården. Det är som en sjukdom.
Kollar blöjan hela tiden, luktar efter konstiga dofter, lyssnar efter andningsljud, kollar om täcket rör sig, kan inte med och låta ligga och skrika, tål både bajs, kiss och spyor, ger hellre för mycket än för lite mat ... osv.. osv.
Och bytt blöjor har man ju gjort några hundratals gånger tidigare (barnmorskan på Näl pikade mig). "Det syns att du gjort detta förr". Haha.
Just nu är det mest Marcus som byter och jag som ammar. Det blir så. Man blir ju ganska låst med en bebbe på tutten.

VAKNA NU DÅ MINA ÄLSKLINGAR!
Vi ska ju åka bil. Det tycker ju ni är jättekul och ni somnar så gott.

My fam is beautiful.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Personlig assistent är grejen!

Kanske borde man skicka bebis-sugna par på varsitt vik i vården nån månad ? =)

Jag hade bytt drösvis med blöjor och matat,nattat min halvsyster innan jag började som assistent och har tänkt men än en gång att det nog var värdefull erfarenhet.



Om du blir rastlös får du väl börja sticka,brodera korsstygn eller något annat husligt?

Hihi, Kram på dig mamma Louise

2009-03-05 @ 20:19:02
URL: http://kakbrak.blogg.se/
Postat av: Fia

Näe nu är jag sugen på att pussa på bebisar och träffa deras morsa... Hur ser närmsta dagarna ut???

PUSS

2009-03-06 @ 08:09:14
URL: http://danscoachens.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mys med alla bäbisar :-) Ska bli så kul att få se era guldklimpar!

2009-03-06 @ 16:10:04
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: Anonym

KUl att allt går så bra :-)



jag har inte jobbat inom vården men har aldrig haft problem med spyor, bajsblöjor eller nåt sånt ;-)



2009-03-07 @ 13:16:48
Postat av: Louise

Ja, alla är vi inte känsliga för sånt. Vet dock folk som jobbar inom vården som inte tål det heller så....

2009-03-07 @ 14:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0