soooolskeeeen

H-Ä-R-L-I-G-T med lite vårkänslor och vackert väder. Underbart. Nu får det inte komma mer snö.
Nu kan man vara ute dagarna i ända om det är så och det har jag varit. Springer omkring som en sådan där "nybliven-morsa-sprätt" som många gillar att kalla en. Je-je whatever vad ska man göra då? Klart man måste komma ut och ta sig lite frisk luft och det är bra för de små med. Man måste ha ett socialt liv även om man skaffat barn. Även om man sover dåligt på nätterna. Även om vissa har åsikter om det ena och det andra.

TRO DET ELLER EJ så var en en sväng på vårt hederliga HC i lördags. Jag, syrran och Rebecka. Det var trevligt. Inte speciellt kul - men trevligt. Träffade massa folk jag inte pratat med på evigheter. DOCK hade väldigt många VÄLDIGT mycket åsikter. Nåja det skiter jag i. "Hur vågar du lämna bebisarna ensamna". Mitt svar "ENSAMNA? Nä de är med sin pappa". Herrejösses tror folk att jag lämnar två bebisar hemma ensamna? Är ni crazy?
Mina barn har en pappa - världens bästa pappa dessutom. Vi kvinno-folk tjatar jämt om att det ska vara jämnställt o.s.v... Men när det kommer till barn tror vi helt plötsligt att det bara är vi som "kan"? eller? En pappa kan lika mycket som en mamma. Jag har absolut INGA problem alls att lämna Amy & Eddy ihop med Marcus. Då hade jag väl inte skaffat barn med honom?
Det är en riktig förolämpning att inte lita på en pappa med sina barn. Skulle aldrig falla mig in.
Alla är vi olika uppenbarligen men det är så typiskt tjejer att prata bakom ryggen.

Nu är jag hos brorsan en sväng. Har varit hos Anna och Neo och druckit kaffe men jag promenerade vidare hit. Det är ju så skönt ute. Nästan så man vill ner på stan och käka glass, haha!
Lite tidigt kanske.

Läste i tidningen att det inte blir någon kulturfest i år heller. Det är riktigt trist. Det är ju nästan det enda som händer i denna lilla stad.



HEJ

Kommentarer
Postat av: il d

klart som korvspad att du ska få gå ut! jag är alldeles övertygad om att din kära klarade det fantastiskt bra. hoppas att du hade skoj:)

2009-03-19 @ 15:27:14
URL: http://ildufvo.blogg.se/
Postat av: Ceelia

Kul att få komma ut lite:) & kära nån BRY DIG inte vad folk säger!!





vad sägs om att ses på söndag??:)





puss

2009-03-19 @ 17:09:00
URL: http://ceeelia.blogg.se/
Postat av: Elin

Det ær alltid massa åsikter øverallt..skit i de!



Ingen kulturfestival? Ska inte mina(dina,mina, whatever;) få uppleva kulturfestivalen??

stackars knoddar...;)



Å vad hærligt att kunna vara ute så mycket! Jag tror det ær bra før barnen! stærker væl deras immunførsvar skulle man tycka?



Puss

2009-03-19 @ 17:22:48
URL: http://elinjd.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag fattar inte det heller...folk som säger att pappan "passar" barnen...de är lika mycket förälder som mamman.

Jag litar fullt o blint på min sambo o kommer verkligen inte ha problem att lämna vår skatt ensam med honom... Han kan mer än mig ändå (jobbar på dagis..eller ja det får man ju inte säga utan förskola)

2009-03-19 @ 20:46:58
Postat av: Louise

Håller med er alla.

:)

2009-03-21 @ 11:22:46
Postat av: Jenny

Urs vad jobbiga människor är i bland. Klart du ska få unna dej saker du med. Man behöver det. Jag vet att det är hemskt att säga men GUD va skönt det är att få sakna dem lite i bland. ;)

2009-03-23 @ 11:29:34
URL: http://www.twitter.com/hushlittlebaby

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0