Typiskt Åmål

Ja, vi har lyckats igen i denna lilla håla.

ALLA pratar om denne berömde "scarface". Både jag och Marcus har fått varningar om honom. Han har ju tydligen suttit inne för både mord och våldtäkt, gått efter småtjejer, förföljt folk OSV OSV OSV....
Däremot, enligt polisen, är denne berömde HELT OCH HÅLLET ostraffad. Han finns inte ens med i brottregistret och har knappast suttit inne för våldtäkt.
Polisen har kontaktat kristinebrgsskolan, där min mor jobbar, och berättat att ALLT om "Scarface" är rykten och att de pratat med honom och berättat för honom att hela Åmål pratar OM honom - eller rättare sagt - hittar på saker om honom.
Stackars denne man som förmodligen har barn, fru och ett liv precis som vi.
Garanterat startade detta rykte efter att en mörkhyad man var mer social än oss andra, gråa, dryga svennar.
Typiskt Åmål.


Nu är vi hos mina päron.
Mamma har bjudit på Entrecote, gratäng, sallad och sås. Underbart.
Strax blir det Lets Dance och massa tjat hela kvällen lång.


TACK & HEJ


Kommentarer
Postat av: Emely

Usch och tvi för rykten. Hört talas om denne man även i Vänersborg. Stackarn!

2009-03-28 @ 14:29:57
URL: http://emelyyh.blogg.se/
Postat av: challe

ja han va inne¨på intersoprt å de börjades viskas me en gång

2009-03-28 @ 16:21:04
Postat av: Emilia

Jävla Åmål! Såg att mer än 10 killar i 15års åldern ungefär sprang efter denna man mitt i stan förut och en av killarna hoppa på honom och slog allt va han kunde mitt ute i gatan! Klockan va bara sju och ja väntade på bussen på torget.. Blev så chockad =/ Du får in och läsa min blogg om händelsen !!

2009-03-28 @ 20:25:50
URL: http://emiiliiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt oskyldig är han väl inte även om han kanske inte suttit i fängelse för det. Det har vi hört från Personer som själva upplevt hot och våldsamheter och annat från honom. MEN det florerar ju uppenbarligen många olika rykten i stan. Vi har hört många av dom. Trott på många av dom. Till saken hör att redan när vi var tonåringar viskades det om denna man i stan. Så detta är inget nytt. Bara det att han, ev nu då eftersom man inte vet, har dragit i småtjejer i det senaste. Det piskar ju upp stämningen... att det överdrivs är ju mänskligt beteende inte specifikt för våran lilla stad. Tvärtom är det väl bra att vi bor i en kommun där folk värnar om varandra. Det är ju en trygghet som storstäderna alltför sällan bjuder på. Där folk tittar på och inget gör. Att attackera honom försvarar vi INTE. Det är helt fel absolut. Sånt där ska polisen sköta. Vi råder iaf våra barn till avstånd från denna man! Det finns inget kanske när det gäller våra barn.

2009-03-30 @ 22:52:50
Postat av: Anonym

Gråa dryga svennar alltså. Det är väl ett påhopp om nåt eller? Är det så du kallar dina grannar och medmänniskor? Nej det går jag inte med på alls faktiskt!!!

2009-03-30 @ 23:10:50
Postat av: Fina!

Hallå!

Hittade din blogg av en slump och har fortdatt att läsa den utan att skriva.

Men nu måste jag:-S

Kommer sjäv från ett litet samhälle långt upp i norr och jag är sssså glad att har flyttat där i från. Folk har inget annat för sig än att prata en massa skit och skvallra.

När jag flyttade helt plötsligt så gick det en massa rykten om mig som tex:

Jag satt i fängelse (var ute och reste runt i medelhavet)

Jag hade blivit herionist (nja, inte riktigt)

Smugglade knark

Prostituerad

Sen det värsta var att jag skulle vara död!



Men det bjuder jag faktiskt på, för om dom inte har något annat att prata om så!



Ja precis som du skriver så är MÅNGA svenskar spec dom som bor i små samhällen tråkiga, dryga och har inga liv!

Det enda som spelar någon roll är ju att han inte är dömd för något brott. Stackars människa!

2009-04-03 @ 21:02:12
Postat av: Louise

Fina! :

Flytta då aldrig hit, för som du ser håller folk på konstant med liknande saker.Hoppas allt löste sig för dig och att de som höll på har fått lite vett!

Take care, kram!

2009-04-04 @ 18:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0