Flytta från Åmål?

Fucking Åmål må hända! Men tänk!
Vi har ju egentligen allt här eller inom räckhåll.
Det vi inte har är ju egentligen bara onödigt egentligen, såsom Mc Donalds, IKEA, H&M o.s.v.
Annars finns ju allt. Badhus, ishall, kläder till både vuxna och barn, restauranger, nattklubb, mataffärer, spa-kliniker, hårfrisörer - Ja, allt egentligen. Plus att det är väldigt vackert här på sommaren. Tycker jag.

Det verkar som att vi Åmåliter bara klagar över att bo här.
Jag och mina kompisar har klagat sedan vi var mycket yngre.
Alla klagar. Oavsett ålder.
"Alla i Åmål är så 14-is" "I Åmål sprids bara en massa rykten" Och så vidare.

Vad beror detta på då?
OSS kanske?
Om ni som klagar lägger ner att snacka skit kanske ryktena slutar någonstans.

Tror ni verkligen att det är bättre i Karlstad bara för att det finns h&m och 8 st Mc Donalds?
Eller i Stockholm för att nattklubbarna har öppet till 04?
Det är nog tyvärr lika mycket skitsnack oavsett även om det kanske är lättare att "gömma" sig i en storstad.


Vi har väl i alla fall 6 st ställen i Åmål öppet till 01-02 varje helg där man kan fika, köpa öl, dansa eller bara umgås. Men går ni dit?
NEJ! Det är ju för det mesta ganska glest med folk.
Vad gör en bar bättre bara för att den ligger i Göteborg?
Det ultimata är väl att man t.o.m. kan gå till "XO" ensam men ändå träffa folk man känner.

Vad är det egentligen som får folk att klaga så mycket på Åmål?
Vad är så hemskt och varför hatar ni det så?
Vad är bättre i de större städerna?
Tror ni man blir snygg, poppis, smal och rik bara för att man flyttar till Malmö eller Västerås?

Jag tycker det är underbart att man kan promenera överallt.
Slippa trånga bussar/spårvagnar eller tunnelbanor bara för att gå en sväng på stan.
Visserligen snackar många skit i denna staden men det gör de nog, som sagt, överallt.
Det är väl en själv man får ändra på istället för att klaga på alla andra.
ELLER HELT ENKELT

F-L-Y-T-T-A!!!




Kommentarer
Postat av: Cheeri

Bra där!

2009-11-11 @ 20:18:03
Postat av: Marie

Jag tror snarare att folk i VÅR ålder pratar om att flytta pg a att det är aningen lättare att få jobb i större städer om så bara timvik.

Att man sen inte får tummen ur att göra det är en annan sak.

2009-11-11 @ 20:30:06
Postat av: Anonym

Jo kom allt på det där med jobb efter att jag publicerat!

Klart man ska flytta för jobb! Men då måste man ju söka jobb!

2009-11-11 @ 23:04:53
Postat av: Anonym

Det tragiska ligger i att folk klagar, men är samtidigt för fega/lata/osäkra för att göra något åt det och ta steget och flytta. Sen att allt finns i Åmål har du en poäng i, men folk överlever ju vardagen i en stuga på landsbygden också. Frågan är väl om man inte vill ha ut mer av livet än att "bara" ha mat på bordet och kläder på kroppen.

Alla är olika och tur är väl det.

2009-11-12 @ 10:04:34
Postat av: Frida

Jag kan bara tala för mig själv, men jag flyttade från Åmål för ett år sedan till Götet, och det är när man får distans till småstaden som man verkligen kan uppskatta den! Götet är en stressig, hetsk, bullrig stad med förvisso fler jobb, men Åmål är för alltid hemstaden och det är här jag ska bo när jag får barn! Skitsnack får man räkna med, inskränkthet försvinner endast när personerna i fråga ser sig om lite i världen. Kram

2009-11-13 @ 18:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0