från LOKA till X

Jag har alltid funderat över detta.
Jag förstår mig verkligen inte på det och jag disskuterar det ofta med vänner.
Alla är vi  olika, tack och lov. Men en sak kan jag bara inte förstå mig på.
Jag har inte speciellt många ex-pojkvänner men de jag har har alltid träffat tjejer efter mig som inte accepterar mig.
Sms, mail, telefonsamtal o.s.v.
Och allt detta p.g.a. att jag var ihop med deras kille innan dem.
Det låter som om det handlar om flera tusen tjejer men det är väl minst två i alla fall.
Jag kan inte förstå hur man kan vara så arg över sin pojkväns ex-flickvänner. Jag har aldrig varit det. Inte p.g.a. att det varit ihop med min nuvarande i alla fall. Självklart har jag inte tyckt om dem alla men de var ju ändå först.
Jag har ingen andledning att vara sur för det. Jag kan ju inte direkt ändra på saken.
Vad ser man för nytta i att hata sin killes ex? Vad hjälper det och vad får man ut utav det?
Mår man dåligt? Kass självkänsla? Rädd att bli dumpad?
Jag har ingen aning för jag kan verkligen inte förstå det. Är det ren avundsjuka kanske?
Man måste väl, som vuxen människa, kunna acceptera att ens käresta har ett förflutet. Alla har väl det, både bra och sämre tider i sin historia. Är det så himla noga att ens bry sig om varandras förflutna? Har man inte fullt upp med att vara kär och galen med den man träffat istället för att älta dennes ex?
Man har väl inte rätt att anse att ens pojk/flickvän SKA vara singel efter sitt frhållande OCH helst innan med.

Nu är det ju så att vi bor i en håla där man vet vem alla är i stort sett.
ALLA har varit ihop med någon som har varit ihop med ngon som har varit ihop med någon som har strulat med någon. Det går liksom inte att komma undan.
Jag har t.o.m. ex som har tvingats blocka mig på diverse internet communities p.g.a. sina nya tjejer.
Orka lägga energi på det?
Sedan sitter de och riktig lusläser mina sidor, min blogg och studerar mina bilder på facebook.
Men de tycker det är rätt att blocka mig?
Moget?!?!?!

Jag skulle aldrig förbjuda Marcus att vara "vän" med någon på facebook eller gratta något ex på födelsedagen med ett sms. Om han nu skulle falla tillbaka till ett utav sina ex så är han väl inget för mig ändå?
Jag vill ju inte leva med någon som hellre vill ha någon annan?

Ett ex till mig sov hos andra tjejer, skrev med dem konstant, ljög bakom min rygg, hälsade på sina ex sent på kvällarna. NU får han varken hälsa på mig eller ha mig som vän på facebook.

Nej. Detta är för mig väldigt konstigt och otroligt omoget!
Vem orkar engagera sig i sånt egentligen?
Har man inte bättre att fylla sin tid med?

Finns massor att säga om just detta. Har varit mycket konstiga saker.
Men nu fick jag ju lätta mitt hjärta lite på något som irriterar mig.







Matlagnings time!


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag skulle tro att det beror på osäkerhet, att hon känner sig hotad. Kanske inte finns någon tillit i deras förhållande eller så vågar hon inte lita på hennes kille på grund av personliga skäl. Det är svårt det där! Killen kan ju också kanske sänt ut vibbar att hon borde oroa sig. Jaa.. En djungel...!



Make love not war heter det ju;)



Kraam

2009-11-05 @ 13:39:29
URL: http://www.jagharingenblogg.se
Postat av: evelina

Det finns väl en anledning till att de är just EX och inte är gifta med villa, volvo och vovve? Otroligt onödigt att lägga krut på att vara grinig på att ens kille har varit tillsammans med andra tidigare och i så fall bry sig om vad de gör just nu i denna sekund? Kanske sitter hon hemma och smider onda planer på att röva bort ens pojkvän när han sover? Om man kan komma överens efter man gjort slut är det väl bara bra? Speciellt om man har gemensamma barn.

Bra skrivet!

XX

2009-11-05 @ 14:56:49
URL: http://kakbrak.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet och något som jag också ska ta upp i min blogg...Fia

2009-11-09 @ 15:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0