LOKA, RAMLÖSA, VISHY

Kolsyrat vatten. Smaksatt vatten.
Jag får höra jätteofta att jag inte borde dricka dessa drycker.
Speciellt Marcus stör sig på det.
"Tänk på miljön", "Vilket slöseri", "Finns ju vatten i kranen"!
Mitt svar på detta är att det INTE är samma sak som kranvatten.
Det smakar ju lika mycket vatten som coca cola eller sprite gör.
Smaksatt vatten med kolsyra.
Jag kan inte välja "mango" eller "jordgubbs" vatten i min kran och det är definitivt inte kolsyrat.
Sedan kan jag förstå de som köper vanligt vatten på flaska. Det är onödigt när man lika gärna kan fylla en flaska med kranvatten. Mamma däremot, påstår att det inte heller smakar som vatten från kranen. "Imsdal" är hennes favorit och det är varken kolsyrat eller smaksatt.
Lite tjat om det. Nu fick jag det sagt.

Idag har varit en mysig dag. Hade ett par brudar med deras bebisar på frukost. Jag bjöd på frukt smoothies och bröd med melonkärnor i. Kaffe och tjat med dem är lika trevligt varje gång.
Sedan packade jag åt mig och barnen och drog till Uddevalla där jag befinner mig nu.
Här har vi lagat mat, glott på TV, lekt med Amy & Eddy och tjatat skit.
Anna passar kissen där hemma och får i gengäld en flaska vitt. Tack.

Det är trevligt att åka hit tycker jag.
Speciellt när Marcus är 100 mil bort.
Älsk har varit på en oljerigg i strax utanför Stavanger idag. Han skickade mms och det är ju otroligt vad stora de är.

I brist på fantasi lägger jag ner detta för att mysa vidare.



Eddy har lärt sig vad en lampa är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0