Pojkar vs. Kvinnor.

Hade världen fungerat utan oss kvinnor?
Jag är tveksam alltså.
Mycket tveksam!

Jag kan ju börja med något bra min syster sa att tag sedan:
"Snälla Louise, uppfostra Eddy som en tjej för då blir han en man. Uppfostra honom som en pojke och han stannar där för evigt".

Det ligger väl något i det för vad är det som gjort oss tjejer då otroligt duktiga på allt?
Vi kan ju faktiskt det mesta mer eller mindre. Vi har 100% koll på allt från läkartider, personnummer, födelsedagar, viktiga moment till tvätt, städ, matlagning och lövkrattning.
Hur kommer detta sig egentligen?

Är det för att mammor skämmer bort sina söner mer än deras döttrar?
Är killar helt enkelt mer lata än oss tjejer?
Vet NI bara inte hur man gör, kanske?

Även om ni byter däck på bilen, klipper gräset då och då eller åker och handlar mjölk - SÅ ÄR DET JU VI SOM ANTINGEN PÅMINNER ER ELLER "TVINGAR" er. Ni har ju inte direkt ofta koll på sådant själv?

Detta pratar jag och mina vänninor mycket om.
Det är ju faktiskt ganska intressant.
Det är ju inget elakt mot er killar. Men ni kan ju inte undgå att hålla med mig?
Gör inte era flickvänner och fruar betydligt mer än er? Medan ni själva tycker lite småsynd om er själva när ni jobbat över en timme?

Sedan kan man ju vända på det? Vi tjejer/kvinnor kanske är alldeles för stressade över att det ska vara rent, tomt i tvättstugan, snyggt och städat. Vi kanske får mer ångest över att glömma en tid hos tandläkaren eller komma försent till dagis med barnen?
Vi är ju ganska bra på att tjata på er killar och det kanske gör att ni "orkar" ännu mindre och glömmer alla läkartider och födelsedagar?

Självklart finns det killar som gör ALLT! Det finns det!
Inte min man dock. Haha.
Men han är bäst ändå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ♥
















SE! Eddy städar redan bort sina kläder på kvällarna.
Duktig pojke!


Kommentarer
Postat av: sofiaedvin

Kul inlägg.. Och jag tänker genast, Å vilken tur jag har! Har nämnligen en utav dom få killarna som gör ALLT! haha... Han städar lite varje dag och tvätten är det i princip bara han som tar hand om.. Kan ju tilläga att han är sjukt pedantisk vilket kan va lite jobbigt ibland, men man ska väl inte klaga när det finns dom som har killar som inte bryr sej om sånt alls.

2009-11-12 @ 23:04:55
Postat av: Natty

Åh du är så duktig Eddsan... slänger inget på golvet utan viker ihop till en fin hög, du är the MAN!!! Hahah.:)

2009-11-13 @ 09:32:38
Postat av: elin

gud va lik eddy var Natty där..=)



haha på tal om killar..hos oss är det R som står för all matlagning o sånt...i onsdags när jag kom från träningen så möts jag av nybakade kakor i dörren..haha...dock tar jag all tvätt o städning i stort sett...just pga att jag e så pedantisk och tror inte att det blir rent när han gör de..haha



jag kommer hem på tors!! då måste vi ses! puuuss

2009-11-13 @ 21:26:53
Postat av: Anonym

sofia. Akta dig så han inte skaffar sig en pojkvän ;) hehe.

2009-11-13 @ 21:29:55
Postat av: louise

Nu har jag fått min egen pojkvän att se ut dom en lat idiot! Så är inte fallet och slutet på mitt inlägg var mer ett skämt.

Marcus lagar mat, städar, dammsugar, krattar löv och klipper gräs - samtidigt som han är världens bästa pappa till våra barn!

Dock bakar han inga kakor Elin :)

2009-11-14 @ 00:37:18
Postat av: elin

jag tolkade det inte alls så iaf, o de va inte meningen att f¨R o framstå som "så himla bra" haha..han bakar kakor, de ska ha han ha...;)men som sagt ingen fena på städning o tvättning som ja sa...;)

vet allt att marcus e världens bästa kille för dig o en fantastisk pappa..;)

2009-11-14 @ 17:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0