Vi Föräldrar

Jag kan inte släppa detta riktigt.
Nu när jag själv har barn har jag fått mer intresse i sådant som rör barn och ungdomar men också även föräldrar till andra barn. Det finns vissa saker jag inte håller med, förstår o.s.v.

Detta med kläder?
Jag har vid ett flertal tillfällen fått skrivet till mig eller pikat åt mig angående Amy och Eddys kläder. Alltså mina val till kläder på MINA barn.
Det må hända att jag tar åt mig lite väl mycket utav detta men oavsett så begriper jag mig inte på det.
Jag tycker om att klä Amy i tjejfärger och Eddy i lite tuffare killkläder.
Jag vill att det ska synas vem som är Amy och vem som är Eddy.
Jag tycker det är otroligt fint med rosa och lila tjejer och skitsnyggt med tuffa små pojkar.
NEJ jag skulle aldrig ta på Amy en blå jacka eller blåa vantar.
VARFÖR?
För att jag tycker det är finare med rosa och det ÄR mer tjejigt med rosa.
Skulle jag välja rosa till mig själv framför blå?
Svar JA!
Varför måste man veckla in allt i något "man måste vara jobbig och bryta mot vad hela världen tycker"-engagemang bara för att vara annorlunda o.s.v.
Jag är inte speciellt förtjust i 70-tals brun/gult - Därför köper jag inget sådant till mina barn men jag bryr mig inte värst mycket om att "ni" gör det.

Och VI föräldrar.
Sluta upp med att skylla alla fel och brister era barn har på dagisfröknar, lärare, tränare, andras föräldrar, kompisar o.s.v. o.s.v.
Det är ju inte DEM som ska uppfostra era barn utan NI! Dagligen får man höra vad alla dagisfröknar är skit, lärare förstör barnen och de lär sig ingenting O.S.V!
Undra varför de inte lär sig? Det kan möjligen inte bero på ER?



Ser fram emot helgen mycket.
Middag, mys och slapp.
Ska en sväng till Mariestad och hälsa på lillebror också. Det ska bli kul för han har inte träffat Amy & Eddy sedan dopet i juli. Då var de bara 5 månader. På fredag blir de hela 9 månader.


Tack för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Linda Kärrfält

Åhh, då får ja se dem också kanske :))

2009-11-10 @ 13:18:46
URL: http://lindakarrfalt.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag tycker du gör helt rätt!

Jag har bara rosa kläder till min lilla tjej.

Jag älskar oxå rosa. Hon har lite lila, rött och lite annat oxå men det mesta är rosa ialla dess nyanser.

Det är fint på flickor.

Hade jag haft en pojke skulle han ha haft tuffare kläder..riktiga pojkkläder.

De är ju en flicka med flickkläder o en pojke med pojkkläder..vad är deras problem.



Dina barn är så fina!

2009-11-10 @ 14:31:56
Postat av: louise

Linda: Absolut! Du får komma hem till Chris efter matchen!

Caroline: Tack ska du ha! Vem är du? =)



2009-11-10 @ 15:59:41
Postat av: Johanna med en rosa & en grön :-)

Ja du vet ju reda mitt tycke o smak i barnklädes frågan ;-)



Nu har väl Thean börjat få lite andra färger än typiska tjej färger ska jag dock tillägga :-)

2009-11-10 @ 19:08:09
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: Frida

Gör precis som du vill med kläderna! Det är ju först när de blir större som de själva kan bestämma, och då tar jag för givet att du låter dem bära exakt vad de vill. Du är en bra mamma! :)

2009-11-10 @ 23:25:37
Postat av: Louise

Frida: Självklart ska de får bestämma själva vilka färger de vill ha!

2009-11-10 @ 23:42:05
Postat av: Sandra-TvillingMamma

hej hej!



har fått tvillingar, en flicka o en pojk.

igår hade jag precis den diskutionen om kläder.

jag älskar "killit" o "tjejigt" o älskar att klä dem i blått o rosa för att visa vem som är vem liksom. det är ju de bästa med att ha fått en av varje :D



stå på dig!! kram

2009-12-09 @ 10:21:07
URL: http://sunkiissed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0