Vilken Vecka alltså.

Marcus hade varit hemma TVÅ dagar på tre veckor.
Kom hem (vilket var totalt underbart) och sedan händer det.
Först ut var jag sen kom Amy sen kom Eddy sen kom Marcus.
MAGSJUUUUUKA gånger tusen!
Det är det absolut värsta jag vet. Speciellt att Amy och Eddy fick det. det var ingen lätt match att få i dem vätska och mat och sova kom inte på tal.
Stackars små underbaringar.
Efter all denna skit blev syrran och Magnus smittade också antagligen utav oss!) vilket kändes otroligt elakt av oss på något sätt. Det är varken kul att ha magsjuka eller att se någon annan ha det.




Nu har Marcus åkt igen. TRE förbannade veckor ska han vara borta (hoppas detta är tillfälligt alltså!). Jag tycker tre veckor är alldeles för länge. Självklart är det toppen att han har ett jobb (det är det inte alla som har!). Självklart är det kul att han tjänar såpass bra med pengar (pengar kan man ha kul med!) och självklart tycker jag det är bra att han trivs med jobbet (förutom att han får vara borta så länge!). MEN MEN MEN!
Det är ju ett sådant krångel hela tiden. Sista sekund med allt och ingen som vet när de kommer hem O.S.V.
Sådant irriterar mig. Skulle jag ha åkt och jobbat hade jag bokat flyg/ordnat vinter däck/kollat arbetsgivarintyg OCH SÅ VIDARE långt innan (inte DAGEN innan) eller i vissa fall dagen EFTER!
Jag hatar att gå hemma och vara orolig.
Ovisshet är inge vidare.
Saknar dig Marcus!




Nu är ULLARED spikat! Den 16:e drar vi jag, Syrran och Hanna TIDIGT på morgon (sisådär kl 04) och far neråt mot shoppingpalatset! Kul ska det bli. Har ju sagt att jag ska åka dit flera år i rad men det har aldrig blivit av. NU BLIR DET AV och YEEEEEEEEESSSS!





Helgen har varit bra eftersom vi blivit friska.
Vi var på "Mårten Gås" i lördags hos Marcus pappa i Svanskog.
Där bjöds det på underbar mat och goda drycker för dem som inte körde bil.
Alltid trevligt att träffa Marcus släkt! Massa barn och jättefina människor! Jag trivs verkligen i deras sällskap!
Julen planerades och det kommer bli riktigt mysigt tror jag!



På tal om JUL! Kan det verkligen stämma att det är 1:a advent på söndag? Jag kan inte förstå detta nämligen. var det inte nyss juli månad? Hallå?
Snart fyller mina småttingar ett år. Då är de inte bebisar längre. Helt ofattbart.
Men vilket sjudundrande kalas vi ska ha!



Nu ska jag nog packa ihop för idag! Har städat som en tok efter en vecka då Marcus varit hemma och jag inte fått ett skit gjort! Tvätthögarna går upp i taket snart! Usch och FY!






God natt på er.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Magsjuka sucks, vi fick det oxå hela högen, T var värst. Nej, jag kan inte förstå varför en del människor alltid skjuter upp saker till sista stund, om det ens blir gjort då.

Fast trots allt, så verkar ni haft det bra oxå =)!!



2009-11-23 @ 08:15:41
Postat av: evelina

Fy fasen för magsjuka! Hoppas ni mår bra nu. Du gör ett redigt hästjobb att vara hemma med två pluttisar, hoppas du hinner med att berömma dig själv in i mellan! Kämpa på =)

2009-11-25 @ 15:19:48
URL: http://kakbrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0