Freeze

Så kallt det är. Känns som tung vineer. Ska det inte bli någon höst nu heller? Hösten är ju mysig. Om vädret är OK och det inte regnar. Jag har redan dragit igång min "värmeljus-säsong". Mys faktor. Igår kom gubben hem. Efter att ha varit borta sedan i söndags. SKÖNT! Vi gjorde mat till våran lilla familj och slappade framför teven hela dagen. Amy & Eddy har börjat äta det vi äter mer och mer nu. Tyckte det var lite komplicerat att hålla på med det i början, men det är ju inte så svårt. Inget salt bara! De äter som grisar oavsett vad som dukas fram och det är så det ska va! Idag är det fredag. En lugn fredag för imorn ska vi på fest! Amy & Eddy ska till farmor och sova där för första gången. Hoppas det går bra. De sover sämre när vi är borta nu har jag märkt och de har blivit allt mer kräsna med vem som lägger dem osv. Här hemma vaknar de aldrig på natten. Det har de inte gjort sen de var någon månad men borta vaknar de mycket lättare. Underbara är de vilket som.

Kommentarer
Postat av: Lina

hur gör ni med nattar ni era små? tycker det är kul att höra hur andra tvillingföräldrar gör :-)

2009-10-03 @ 21:27:41
URL: http://wilmaochemilia.blogg.se/
Postat av: Louise

Det har fallit sig naturligt att vi matar dem precis innan de ska sova. Ofta somnar de "vid flaskan".

När de var mindre fick vi bära dem till sömns. Nu går det lättare men de somnar helst i famnen iaf. På dagarna somnar de ganska lätt ensamna i deras sängar.

Det är ju lite mer problematiskt att vara ensam med två små på kvällarna.

Blir ju lite mer stressigt och TIMING är viktigt. Haha. Det är ju bara att hoppas på att den ENA är "tyst och nöjd" medan den andra ska somna. Annars blir det inte lätt. Hur gör du?

2009-10-04 @ 18:11:11
Postat av: Lina

Vi har ofta bara kunnat lägga tjejerna i sina sängar för att somna där. Oftast har dom gnällt lite, en två min men somnat näst intill direkt. känns verkligen skönt att det har funkat att göra så eftersom jag ofta har varit själv vid nattning då min man tränar mycket fotboll.

2009-10-04 @ 18:48:54
URL: http://wilmaochemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0