Jag blir slagen

Jag blir slagen utav mycket saker.
Saker slår mig dagligen.

Jag blir slagen utav människor som svarar JAG på en fråga och sedan gör NEJ.
- Hur kan man visa sådan brist på respekt?

Jag blir slagen utav människor som bara pratar om sig själv och alltid "har gjort något värre".
- Man kan väl lyssna till andra ibland?
Hur kan man vara så otroligt egoncentrisk? Jag och Dinah satt och pratade om detta här om dagen.
Ett praktexempel är ju mammor som ENBART pratar om sina egna barn. "Deras" barn är ALLTID bättre, tidigare, roligare, galnare och t.o.m. "jobbigare" än andras.
Jag ser absolut inget fel i att "skryta" eller prata bra och berätta om sina barn.
Men då kan man väl även lyssna till vad andras barn gör också.
Detta irriterar mig något fruktansvärt.

Var bara tvungen att säga detta.



Det är lördag. -3 grader ute och frosten sitter där den ska. Solen skiner och vi funderar på en promenad ner till stan.
Vet inte ens om affärer är öppna idag?

Marcus har fått ett nytt jobberbjudande som startar på måndag.
Denna veckan har har varit i Uddevalla men nu är det Norge som gäller.
Hoppas det går bra och att det är seriöst.
Det känns som att ställningsbyggar-jobb ofta är ganska oseriösa.
Man ser ju ett visst tecken utav kriminella inom sådana yrken och tydligen har det sett ut så sen början.
Detta verkar dock seriöst. De får en lägenhet betald, firmabil, lön innan de åker hem och flyg betalt.

Syster är här.
Sitter och målar naglar. Hon och hennes gäng ska ut ikväll och fira Halloween.
De ska klä ut sig också. Riktigt seriöst.

Själv ska jag köpa massa godis till barn som knackar dörr ikväll.
Förra året var det massa barn här och ville ha "bus eller godis". Då var jag inte alls förberedd på det så jag och lilla L fick ge bort hennes lördagsgodis. Haha.
Det var dock roligt tyckte hon, och hennes idé.
Men i år får jag köpa enskilt.

Om ett par veckor åker vi till Ullared. Planerat!
Då blir det julshopping.
Julklppar till ALLA. Hoppas det inte bara finns massa skit.
Jag tänkte även köpa julpynt-stuff där. Älskar jul-lampor o.s.v.
Men tomtar är inte min grej.

Igår var jag, Eddy, Amy och mamma i Karlstad. IKEA och bergvik.
Köptes in en barnmatta till babyrummet, leksaker till A och E. Kläder, vinterjackor.
Eddy fick en grå/svart rutig och Amy en lila/vit rutig jacka.
En riktig mysig dag.
Kvällen spenderades med syrran och Maggan.
Idol, kinamat och tjat.

Efter detta babblande tycker jag att jag är värd en och annan kommentar.





Hej !





Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, herregud vad du babblar..!



Veckan har gått snabbt förbi.. Var bara hos mamma en sväng häromdagen o hann inte med något mer.. Vi får bestämma en date nästa vecka kanske..?



Hoppas ni har/får en mysig halloween!



kramar

2009-10-31 @ 12:26:50
URL: http://www.jagharingenblogg.se
Postat av: Jennie

Ja, en del "ser" ju bara sina barn inga andras, hoppas inte jag är sån brr

Ha nu en trevlig kväll, med dina godingar!!



Kram kram

2009-10-31 @ 20:04:42
Postat av: Johanna

Man upphör aldrig att förvånas längre..



Kul med Ullared, (eller kanske inte ;-) jag har blivit supersur varje gång ja varit där) Vi har faktiskt pratat på att åka dit en dag o shoppa julklappar. Tror vi skulle kunna tjäna in bensinpengar på typ 2 grejer vi kikat på. Då är de billigt minsann :-)



Har ni haft många som har knackat på idag? Här var det sammanlagt 7 barn. Hade laddat för många fler :-)



Kram

2009-10-31 @ 22:55:45
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: Fia

Ullared! Var där i fredagskväll och lördag...Älskade det! Hittade i princip allt jag behövde. Tyvärr brände vi alldeles för myket pengar men det beror på hur man ser det. Två decemberbarn + fixat julklappar till ALLA som det ska köpas julklappar till. Håller på och slår in i paket och sorterar i olika påsar. Så skönt att ha det gjort... Köpte massa julbelysning, kulor att hänga i fönstren osv. Nöjd är bara förnamnet och tom Ove erkände att det var helt OK och att han följer med nästa år igen - det är ett betyg som heter duga puss

2009-11-01 @ 09:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0