min roll som mamma

Jag är mamma.
Jag har varit det i snart 8 månader.
Otroligt fort har det gått. Två helt underbara, vackra, friska personligheter har flyttat in hos mig och Marcus.
Min roll som mamma?
Började åren med en viktuppgång på runt 45 kg. 13 februari kom de, då drog allvaret igång.
Jag var ganska förberedd och lugn. Nog mer lugn än de flesta. Många säger det och, faktiskt, jag tycker likadant.
Jag har aldrig stressat eller oroat mig direkt mycket för detta. Det har fallit sig ganska naturligt.
Första veckorna utan regelbunden sömn var rätt tuffa. Men jag hittade mig själv ganska snabbt.

Under dessa snart 8 månader har jag tittat åt alla dem med EN bebis med lite lätt svarta ögon. De har naturligtvis inte fått uppleva det jag har - men jag har heller inte haft lika mycket fritid, lika mycket tid för just ett barn, lika många möjligeheter att lämna bort en bebis, betydligt mindre sömn OSV OSV.
Jag har faktiskt inte ens kunnat ta bilen till ica för att handla välling eller blöjor utan att Marcus varit hemma.
-Bära två tunga bilstolar?
-Bära ett barn på armen och en i bilstol?
-Bära två bebisar?
-Lämna kvar i bilen?
NJA! Skulle inte tro det.
Det har varit tufft, lärorikt och fruktansvärt underhållande.
Jag tål betydligt mer än jag själv hade kunnat ana för DET ÄR betydligt jobbigare med två bebisar än en.
Jag har varit alldeles för mesig att erkänna det. Vill inte att folk ska uppfatta mig som en klagande mamma o.s.v.
Jag klagar inte. Jag säger bara som det är.

Amy & Eddy. Världens finaste bebisar blir stora och tuffa.
Mammas älsklingar.

TROR DOCK att om ett-två år att det vänder. Det kommer bli enklare för mig.
Jag kommer inte att ha en liten hemma och en i magen.
Jag kommer inte att ha en 2 åring samt en bebis.
Jag kommer inte ha en skola och ett dagis att lämna på.
Jag kommer inte att ha 2 olika läxor att hjälpa med.
OCH SÅ VIDARE.

Mina barn kommer alltid att ha en bästis. En jämngammal kompis med sig överallt. Vem hade inte önskat det när man var liten?
Detta tror jag. Men antagligen har många andra uppfattningar.
Detta är ju ändå min verklighet.

Mamma & Pappa älskar er.





Shoppingsuget har inte försvunnit.
Här är ett par exempel på vad som handlas ska.















Kommentarer
Postat av: Mia

supermommy! du e så himla skön...! en riktig going..=) jag lånar gärna en eller två någon gång..:P kraaam

2009-10-07 @ 18:08:07
URL: http://www.jagharingenblogg.se
Postat av: Cheeri

Vilket fint inlägg! Kul att du är tillbaka.

2009-10-07 @ 22:08:39
Postat av: Linda Kärrfält

Tror nog också de är smidigare i "framtiden" med twins. Ska försöka tjata med mig chris till Åmål när tiden passar för Amy & Eddy måste ju ha växt jätte mycke sen sist jag såg dem :)) Snart har de ju växt ikapp Milo :)

2009-10-08 @ 12:59:21
URL: http://lindakarrfalt.blogg.se/
Postat av: Mona

Så fint skrevet! Jeg kjenner likedan, men godt å høre det fra en annen tvilingmamma :)

2009-10-08 @ 21:57:06
URL: http://monisen.com/blog
Postat av: Judy

Håller med dig Weezy!!! Du vet att jag som din mamma alltid önskade sig tvillingar - mycket mycket jobb men åh var fint att de har varandra. Eddy och Amy är världens finaste barn tack vara dig!!!!

2009-10-11 @ 22:05:33
URL: http://[email protected]
Postat av: Helen

Jag håller med..!! Jag har ju erfarenheten att ha haft"bara" ett barn innan och nu fick vi ju twins. OCH det är DUBBELT så mycket jobb men dubbel lycka. Så udnerbart är de. Men absolut mer jobb <3

2009-10-12 @ 13:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0