1 year

Vid den här tiden, ett år sedan låg jag på Näl med fruktansvärda smärtor med Marcus och massor av läkare och barnmorskor i väntan på Amy och Eddy. 13 februari 2009 kl 01:09 och 01:24 föddes de.
Världens mest underbara varelser som om en timme fyller ett år.
Jag är en aning sentimental idag. Och förvirrad.
Vart har detta året tagit vägen?
De små liven som nu ligger uppe i varsin säng, i eget rum som lärt sig säga "titta", "mamma", "pappa", "lampa", lärt sig skratta-gråta-busa och mysa. Står, går och sitter och leker. Hur kan de ha blivit ett år redan?
Jag minns förra året, den 12-13 februari som en utav de bästa i mitt liv, om inte den allra bästa.
Jag var fet som en gris och jag längtade efter mina barn SÅ mycket.
Den 13 februari är och kommer ALLTID att vara den största dagen i mitt hela liv. Den dagen då jag blev mamma.
Och att jag fick bli mamma till Amy & Eddy är "a dream come true".
Imorgon ska vi ha släktkalas. Inte för att Amy & Eddy kanske förstår att de fyller år men för att fira att de faktiskt gör det och för att JAG, som mamma, vill fira denna dagen i varje år i hela mitt liv.
Nu är det inte min, Marcus eller NÅGON annans födelsedag som är viktig längre. Det kommer alltid att vara den 13/2.
På söndag ska vi ha barnkalas. Massor utav mammor, pappor och bebisar kommer hit och grattar deras kompisar Amy & Eddy.
Men imorgon, det är en stor dag. Den största. Och jag är otroligt lyckligt lottad som fått två fullt friska, vackra och underbara bebisar som om en timme inte är bebisar längre, utan barn.

Älskar er Amy & Eddy.
Imorgon får ni tårta och så ska vi dansa till "bamse" på erat allra, allra första kalas.






Kommentarer
Postat av: Vile

Hipp Hipp Hurra för sötaste Amy och tuffaste Eddy idag!

Kram från Vile med familj

2010-02-13 @ 10:06:15
URL: http://johannak06.blogg.se/
Postat av: Cheeri

Grattis Amy och Eddy! Och mamma Louise som varit tvillingmamma i ett helt år!

2010-02-13 @ 10:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0