jobb, jobb, jobb

Har inte riktigt haft tid för surfande det senaste.
Har hellre prioriterat mina raster och lediga timmar på mina barn och Marcus.
Har jobbat mycket det senaste och har t.o.m. börjat på ett par nya ställen vilket alltid är trevligt.
Är dunder-nöjd med mitt nya ställe där jag nu har 75% tjänst.
resterande 25% upp till heltid gör jag lite här och där. Både dagar, kvällar, helger och nätter.
Helt OK att vara "spring-vik" sålänge det inte är BARA det!
I helgen har jag i alla fall varit ledig.

Annars händer inte mycket mer faktiskt. Vi håller på med lite omöblering som vanligt vilket JAg (inte Marcus) tycker är kul. Som han brukar säga "Du pekar - jag bär". Haha och det är väl inte mer än rätt eller?!? Haha!

Hotell helg är inplanerad sista helgen i mars.

Jobb på danstävling två helger i rad.

KALAS IGEN hos oss vilket känns smått stressande med tanke på Skit-bakning och städ som måste göras.
(Dock kul att shoppa presenter).

Mina pärlor Amy & Eddy mår jättebra och Eddy har lärt sig gå helt och hållet nu.
Amy är på G också men det går lite vingligt.

Något mindre roligt är att jag har ( i några år egentligen) - men i alla fall sedan december blivit lovad en summa pengar/månad utav en person som är skyldig mig några tusen. Inte ett RÖTT ÖRE på kontot har jag fått och detta gör mig både besviken och ruskigt förbannad. Har inte velat skriva om det i bloggen förut. Tråkigt att skriva om det men idag fick jag världens sämsta ursäkt så nu skiter jag i det faktiskt. Är TRÖTT på att bli utnyttjad och lurad eller vad man nu ska kalla det. Och med detta VET jag att familjen får både barnbidrag, andra bidrag PLUS lön o.s.v. - köper bilar, telefoner och "ute-mat" som galningar.
Det gör mig ARG.
Nu vet ni det!

Barnen sover så jag ska passa på att umgås med mannen i huset.
Upp och jobba kl 7:00 imorgon.
Kvällsmat kanske?


Kommentarer
Postat av: Evelina

Spännande att dra igång med jobb igen!

Ang pengaproblemet så undrar man väl vad fasen folk har för samvete egentligen, själv avskyr jag att behöva låna pengar eller ligga till skuld hos nån, ligg i och tjata! Det ska löna sig att vara snäll men inte utnyttjad.

XX

2010-02-28 @ 20:57:10
URL: http://kakbrak.blogg.se/
Postat av: Natty

Vad är det för kalas ni ska ha till helgen? Lova? Tjata på med pengarna... man har inte rätt att tro att någon annan har råd att betala ens nöjen om man inte har det själv!!!

2010-03-01 @ 21:27:04
URL: http://natty86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0