positivt

Har hänt lite kul idag trots vinterångest och kasst väder PLUS ryggvärk.
Träffades hos Johanna och Håkan för färskt bröd, färska semlor och gott kaffe.
ALLTID trevligt att ha något inplanerat varje dag och det är alltid lika roligt att träffa Jennie och Johanna med barn!
Eftersom våran bil fortfarande är urfunktion har det blivit mycket promenader det senaste. Igår var vi på öppnaförskolan och runt, runt på stan. Bra motion då det trots allt är ett par kilometer in till stan.

Våran egna alla ♥ dag blev mysig. Marcus handlade och lagade middag och tog t.o.m. disk och städ utav köket.
Film och ryggläge resten utav kvällen med levande ljus. Romantiiiiiik!

Fick idag ett samtal från min chef imorse (vilket resulterade i att vi var 20 minuter sena till fikan) - men GLAD blev jag.
Jag har ju en fast anställning i kommun på nästan 79%. Kommunen är alltså skyldiga att ge mig arbete eller pengar som motsvarar det. Det är inga problem att få jobba 79% men det är inte vidare kul att ha olika arbetstider varje dag och att bli inringd är förbi min tid. Anledningen till att hon ringde idag var för att erbjuda mig ett vikariat på en gruppbostad (den bästa) och jag blev totalt överlycklig. Då vet man när man ska jobba, med vem, hur länge och man kan planera in saker på helger o.s.v. TOPP-TOPP-TOPPEN!
Blev så glad när hon sa att hon pushat dem att ge mig viket eftersom jag varit med såpass länge och att hon vet att jag är arbetsvillig. Jag är inte direkt den som sjukskriver mig konstant eller kommer försent. Mänsklig är jag men inte stupid!

En till kul grej är att Marcus pappa gett oss två hotellcheckar på ett lite lyxigare hotell som vi får använda.
Både jag och Marcus ääääälskar att bo på hotell och gratis är väl aldrig fel.
2 st nätter fick vi.
Då jag vägrar lämna bort barnen två nätter och vi inte har så många helger innan mars är slut att åka bestämde vi oss för att bjuda med syrran och Magnus också. Då tar de en check och får ett eget rum.
Då kan vi gå ut och bowla och käka middag alla fyra och bara umgås. Är kul att bjuda med dem också som ett litet tack för all hjälp med det mesta, framförallt Amy & Eddy!
Så det ska bokas in och mamma/pappa ska passa barnen.

Annars idag har vi mest städat, tvättat och lekt med barnen. Marcus spenderade några timmar i lekrummet agerande levande klätterställning. Amy satt på hans huvud och Eddy på hans rygg. Allt detta till tonerna utav "caramell" som barnen älskar att "dansa" till. Gullungar.

Nu blir det kvällsmat och fotboll.
Hej då !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0