äldre, fetare, rynkigare

Det är vad jag blivit i helgen. Hela 25 år.
2 barnsmamma, sambo och pluggsugen.
Letar och Letar utbildningar nu. Har beställt massor utav broshyrer och info om olika utbildningar.
Nu ska jag bannemej ta tag i detta. Det är inte en dag för tidigt. Vill jag komma bort från vården måste jag göra det NU. Nu har jag fått mina barn och nu får jag ta nästa steg. En riktig utbildning som kan ge mig ett rikare liv både pengamässigt och "må-bra"-mässigt.
Jag tycker det är jättekul i våden också. Det är inte något fel på det alls. Trevliga människor överallt, ganska rörligt och så vidare. Men det är inget jag vill i 40 år till.
Jag jobbade igår. För första gången sedan oktober 2008. Det kändes nervöst och skumt. Men man kom ju direkt in i det och dagen rullade på precis som år 2008.
MEN NEJ! Nu ska jag plugga. dock svårt att studera på heltid för en tvillingmamma till två ett åringar utan dagisplats och med en "gubbe" som antagligen snart drar till Norge igen. Det funkar inte.
Det finns många utbildningar på deltid och distans. Kul! Jag är taggad!
Någon som har tips tar jag gärna emot!

Ja, som sagt, nu har jag mina två barn.
Jag är totalnöjd med två.
Och dessutom var jag så smart så jag fick en utav varje kön med detsamma. Klipskt tänkt va?
Min syster är övertygad om att jag kommer vilja ha en till.
Min mamma tror att jag blir näst ut i min familj (mina tre yngre syskon har noll barn).
Jag är helt säker NU på att jag inte vill ha fler barn, någonsin.
Jag gillar tanken på en tvåbarnsfamilj. Simpelt, enkelt, billigARE, lättare med bil - resor - hotellrum OSV.
Det är ultimat!
Och jag vill verkligen inte ha tre barn så då får det bli fyra i så fall. Haha.

25 års festen i lördags var supertrevlig. Massor av glada människor, fest och god mat.
Fick massor utav fina presenter däribland en tv-rums matta och ett presentkort på en ansiktsbehandling. Underbart!

Nu ska jag väcka världens vackraste barn.
Sen blir det städning och utrensning.

Hörs !

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt att du hade kul i helgen!! =) Har du någon aning om vad du vill plugga? Det finns ju huur mycket som helst att välja mellan... Jag är nöjd än så länge iaf...=) Kram

2010-01-26 @ 16:17:29
URL: http://blomgrenmaria.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0